Revolutionary
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 apr 2009
Beste helpers,
Ik heb een excelsheet met in Kolom F de expiratiedatum van de contracten uit kolom C.
Nu zou ik graag bij het openen van het bestand een waarschuwing willen krijgen als de expiratiedatum binnen 7 dagen bereikt wordt. Op internet vond ik onderstaande VBA code die ik wat heb aangepast zodat hij zou moeten werken op mijn bestand.
De code werkt deels, bij het openen van het bestand wordt van de eerste 2 markten een melding gemaakt dat de expiratiedatum nadert, daarna krijg ik echter een foutmelding. (zie bijlage: Bekijk bijlage voorbeeld - exp datum.xlsx) Dat komt doordat er in kolom F niet alleen expiratie data staat maar ook tekst. Weet iemand hoe ik de VBA-code kan aanpassen zodat de macro werkt zonder dat ik de tekst in kolom F moet weghalen? Of heeft iemand een vergelijkbare vba-code voor het geven van waarschuwingen bij expiratie datum die ik kan aanpassen?
Alvast bedankt!
Tim
Ik heb een excelsheet met in Kolom F de expiratiedatum van de contracten uit kolom C.
Nu zou ik graag bij het openen van het bestand een waarschuwing willen krijgen als de expiratiedatum binnen 7 dagen bereikt wordt. Op internet vond ik onderstaande VBA code die ik wat heb aangepast zodat hij zou moeten werken op mijn bestand.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim LRow As Integer
Dim LResponse As Integer
Dim LName As String
Dim LDiff As Integer
Dim LDays As Integer
LRow = 15
'Warning - Number of days to check for expiration
LDays = 7
'Check the first 1000 rows in column C
While LRow < 1000
'Only check for expired certificate if value in column C is not blank
If Len(Sheets("Update Too").Range("F" & LRow).Value) > 0 Then
[COLOR="red"]LDiff = DateDiff("d", Date, Sheets("Update Too").Range("F" & LRow).Value)[/COLOR]
If (LDiff > 0) And (LDiff <= LDays) Then
'Get subcontractor name
LName = Sheets("Update Too").Range("C" & LRow).Value
LResponse = MsgBox("The position in " & LName & " will expire in " & LDiff & " days.", vbCritical, "Warning")
End If
End If
LRow = LRow + 1
Wend
End Sub
De code werkt deels, bij het openen van het bestand wordt van de eerste 2 markten een melding gemaakt dat de expiratiedatum nadert, daarna krijg ik echter een foutmelding. (zie bijlage: Bekijk bijlage voorbeeld - exp datum.xlsx) Dat komt doordat er in kolom F niet alleen expiratie data staat maar ook tekst. Weet iemand hoe ik de VBA-code kan aanpassen zodat de macro werkt zonder dat ik de tekst in kolom F moet weghalen? Of heeft iemand een vergelijkbare vba-code voor het geven van waarschuwingen bij expiratie datum die ik kan aanpassen?
Alvast bedankt!
Tim
Laatst bewerkt: