• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijziging via kringveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
4.417
Office versie
Microsoft 365
In een bestand heb ik een jaartal. Als ik die handmatig wijzig, geldt de volgende coderegel uit de programmacode
Code:
 If Target.Address = Range("jaar").Address Then
en start een sortering van de lijst.

Nu vond ik een kringveld-knop. Leuk en toepasbaar, maar bovenstaande regel werkt niet meer en de lijst wordt niet meer gesorteerd. Wat moet ik wijzigen?
 
Laatst bewerkt:
Gevonden

De programmacode, waar deze zin in stond moet omgezet worden in een macro die begint met
Code:
Sub Kringveld314_BijWijzigen()
dus bij handmatige wijziging van het jaartal werkt de programmacode en bij een klik op het kringveld de bijbehorende macro.
 
Laatst bewerkt:
RDG,

De inhoud van de cel wordt door het gebruik van de knop aangepast. De cel wordt echter niet gekozen dus dan werkt de de functie "target"ook niet.

Misschien iets met een change event ??
 
Misschien iets met een change event ??
Gerard,

Dank voor je reactie, inmiddels een andere oplossing gevonden. Weet ook niet helemaal hoe ik jouw suggestie zou moeten toepassen. Het bestand staat als 'feestdagen' op de Excel-pagina op mijn site.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan