Dvd's geven slecht beeld bij afspelen op led hd televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker1969

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
26
Wij hebben sinds kort een led hd televisie met hierbij digitale tv van upc.
Een programma openemen met eigen dvd recorder wilde wel, maar het beeld was niet scherp en vertoonde veel blokken.
Met de digitale dvd recorder van upc is dit opgelost.
Bij het willen afspelen van mijn zelf opgenomen dvd's blijkt het beeld zeer slecht te zijn, het vertoont dezelfde mankementen.
Ik heb op internet gezocht naar de oplossing van dit probleem.
Het probleem is dus dat de nieuwe hd tv oude pal opnames moet opschalen naar de hogere hdtv resolutie en niet iedere tv doet dat even goed.
Ik heb diverse instellingen verandert, zoals de pixels en het schermformaat, maar helaas het helpt niet.
Ik las dat er bepaalde blueray spelers zijn die oude dvd's kunnen afspelen waarbij de dvdspeler ervoor zorgt dat het beeld wordt bijgeschaald.
Dit wordt zo wel een erg kostbaar zaakje.
Zijn er diverse digitale video converters op internet, waarbij je het wel in orde krijgt?
Ik heb er een gedownload, maar weet niet in welk formaat het nu moet en zo...
Tot op heden speelt er niets af op de tv, ik heb de dvd in verschillende formaten geconverteerd en weet nu niet wat ik fout doe.
Verder is er bij blokker momenteel een digitale video converter te koop, maar daarbij kun je het alleen op sd kaart of op usb stick zetten en ik denk dus naderhand niet meer op dvd?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er iemand die mij hier een beetje mee op weg kan helpen?
Ik heb wat dierbare dvd's van onze huisdieren enzo en wil ze graag op de tv kunnen afspelen ipv op de laptop.
 
Laatst bewerkt:
hoe heb je de dvd speler aan je tv verbonden?? met hdmi kabel?? zo ja welke??
HDMI zit nogal wat verschil in kwaliteit en prijs
je hebt HDMI van 4 euro maar ook van 100 euro
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus niet waar, een HDMI kabel van 3 euro is net zo goed als een kabel van 100 euro...
 
Er zit een verloop stekker aan de tv met daaraan een scartaansluiting.
Ook de dvd recorder heeft een scart aansluiting, is al een paar jaar oud, dus nog geen hdmi aansluiting.
Op deze kabels is niet bezuinigd, wij gaan altijd voor kwaliteit.
Maar ik weet dat dat het probleem niet is.
Het zijn analoge dvd's die moeten afspelen op een analoge dvd recorder, maar vervolgens krijg je het beeld op een led hd tv.
En dat wil dus niet.
Ik heb op internet begrepen dat de dvd omgezet moet worden in digitale beelden, zodat je bij afspelen op de tv een goed beeld krijgt???
 
Laatst bewerkt:
In principe zit er in elk apparaat dat een HDMI uitgang heeft en DVD's kan afspelen een 'upscale' functie. Aleen is er veel verschil in kwaliteit. Echt goeie kosten gewoon veel geld. Je zou die paar DVD's inderdaad kunnen omzetten naar een HD-video bestand, waarbij software eenmalig voor dat upscalen zorgt (Dat duurt uren voor 1 DVD).
Je kunt daar dan een bluray van branden, of het via een hardware Mediaplayer
afspelen via HDMI.

sd_hd_resoluties.gif
 
Onze hd tv heeft 1920 x 1080.
Je kunt de 1080 terugzetten naar 720, maar ook dan heb ik waardeloos beeld.
Onze dvd recorder heeft een scart aansluiting, dus die upscale functie heeft die niet.
Hoe zet je een dvd om naar een hd videobestand en welke software heb ik daar voor nodig?
Begrijp ik nu als ik dat doe dat ik ze dan nog niet via onze dvd recorder kan afspelen?
Ik ben niet technisch in al deze dingen...
 
Je kunt dan inderdaad niet via de DVD recorder afspelen, die is alleen SD. Je hebt een nieuw apparaat nodig. Misschien is een bluray speler iets. Je kunt (zonder Bluray brander) een 20 minuten Bluray bestand branden op een DVD, en die afspelen op een Bluray speler.
Software: (ik denk dat je de DVD eerst moet omzetten naar een DV-AVI bestand, anders kun je 'm niet openen). Dat kan bijv. met het gratis MPEGStreamclip:

http://www.infognition.com/VideoEnhancer/
http://www.infognition.com/VideoEnhancer/manual.html#files (zie de Wizard onderaan de pagina, jouw video is interlaced)
http://www.nero.com/eng/slp-nero10.html?NeroSID=75db43cde9533bcfd846188bc650314a&utm_id=1153 P (met de laatste versies kun je een Bluray DVD maken.
professionele upscale software:
http://www.redgiantsoftware.com/products/all/magic-bullet-instant-hd/

Je ziet wat een gedoe het is in zo'n tussenfase, tussen 2 formaten in. Maar niet getreurd, tegen de tijd dat iedereen Bluray heeft, gaan ze over op 3D.. dan kun je weer opnieuw beginnen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan