Macro in Excel - Open nieuw word (dot) en update fields

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsutter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Beste Lezer,

Graag vraag ik om uw hulp. Ik ben een beginner als het gaat om macro's. Maar ik probeer snel te leren.

Toch wil mijn baas zo snel mogelijk een oplossing voor het volgende:
Ik heb een excel bestand met sterkte berekeningen.
Ik heb een wordt bestand met een rapport waar de waardes gelinkt zijn aan excel waardes. (gekoppelde velden)

Als ik in het excel bestand een berekening heb gedaan, wil ik een rapport genereren. Dit is een standaard stuk tekst met op verschillende plaatsen een waarde. Dit wil ik doen aan de hand van een macro. Ik ben dus opzoek naar de volgende functie:

<b>Macro in Excel</b>
Open word template
Update fields
Save as (naam gedefineerd in excel veld C3+C4)
Close

Het liefst wil ik het pad gebruiken als voorkeur opslagplaats waar het excel sheet staat.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met een zeer vriendelijke groet,
Tom Sutter

Yoow tsutter !

Toevallig kwam ik bij een topic dat je al een tijdje gepost hebt en zag dat er nog geen reacties waren. Tijd om die uitdaging aan te gaan.

Ik denk dat ik er in geslaagd ben te bereiken wat je wilt. In de bijlage zit een bestand Berekeningen.xls met een macro. Vanuit die macro openen we het bestand Template.dot, vervangen de resultaten met de waarden uit het Excel-bestand en saven dat tenslotte als Word-document met de bestandsnaam vermeld in de cell E14.

Het is zeer rudimentair, geen controles op wat er in het Excel-bestand staat, geen error trapping,…, maar het kan dienen om verder op te bouwen.

Beide bestanden moeten in dezelfde folder staan.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan