Waar op letten bij aankoop interne dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
344
Hoi allemaal,

Ik wil een nieuwe interne dvd brander kopen. Ik heb er al 1 in de pc zitten, PLEXTOR PX-880SA. Bij de aankoop van deze brander kwam ik er dus achter dat ik een kabel (een sata kabel oid) erbij had moeten kopen. Nu ik er nog eentje wil gaan kopen, wil ik graag weten op wat ik moet letten, zodat ik niet weer moet wachten voordat ik het kan gebruiken.

Alvast bedankt en wat hebben jullie nog aan informatie nodig?
 
We gaan er even vanuit dat je een nieuwe SATA DVD-brander wilt kopen
je hebt SATA en IDE


cable-ide.jpg

hierboven is IDE (dit gebruikte men vroeger in PC's)
tegenwoordig hebben we hier SATA voor, die Stukken sneller is, en veel makkelijker is weg te werken in de behuizing (zie plaatje onder)

sata.jpg


Het belangrijkste is dus of je op je moederbord nog een SATA aansluiting vrij hebt...
(zie plaatje onder, de zwarte en rode aansluitingen, kan op jou moederbord anders zijn!)


sata-ports.jpg


dan is het nog een kwestie van aanschaffen,
je hebt nog verschil in snelheden maar dat is allemaal niet zo interessant, als je een driver hebt van 25 / 30 euro heb je een perfecte driver!

Succes, Mvg Remco
 

Bijlagen

  • cable-ide.jpg
    cable-ide.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 68
  • sata.jpg
    sata.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 72
Dank je wel. Ik had dus eerst een ide brander, heb toen de Plextor gekocht en dat bleek een sata brander te zijn. Ik dacht dat ik de oude kabel wel kon gebruiken.

Ik heb ASUSTeK Computer INC. M2N-SLI moederbord, ik moet dus er alleen opletten dat de moederbord nog wel een aansluiting heeft en de juiste kabel er bij nemen.

Ik snap het helemaal. Bedankt!

Nog even een vraagje, maakt het verschil uit als ik een sata 150 of sata 300 brander koop?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan