Publisher website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

harnas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Hallo, ik heb een website gemaakt in Publisher 2007.
Nu wil ik hem op internet zetten, maar weet niet hoe.
Iemand zij tegen mij, zoek op Google naar: free web space.
Toen kwam ik terecht op http://www.woelmuis.nl/.
Maar ik snap dat ook niet, dus kan iemand me zeggen hoe ik mijn website online kan zetten en met welke service.

Alvast bedankt

Welkom op Helpmij.nl

Die website is te mooi om waar te zijn! Ik zou wat anders zoeken. Zulke website zou ik niet vertrouwen.

Laatst bewerkt:
Dat zoiets 'gratis' is. Als je je daar aanmeld weet ik zeker dat ze dan claimen dat het maar voor 30 dagen is ofzo, of dat als je extra toegang wilt dat je dan moet betalen. Maar 1GB vrije space, gratis? Ik betwijfel het...

Ja, dat kan zijn.
Dit staat op hun voorpagin:
Gratis voor niks!
Dat hebben we vaker gehoord!
Klopt, er is de laatste jaren echter het een en ander veranderd op internet waardoor we denken dat dit nu wel kan op de manier zoals destijds de bedoeling was. De bedoeling is dan ook niet in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk geld verdienen (dat kan gezien de huidige internet advertentiemarkt ook helemaal niet) maar om aan een community te bouwen die zichzelf rendabel maakt.

Hoe dan?
Je site wordt te bereiken onder http://jouwnaam.woelmuis.nl waar je 'jouwnaam' helemaal zelf kan kiezen. Je kunt zelfs gratis een eigen domeinnaam linken aan je ruimte zodat er geen onderscheid is met een betaalde host!

Maar, kan je me nu helpen met mijn probleem ?

Maar ik snap dat ook niet, dus kan iemand me zeggen hoe ik mijn website online kan zetten en met welke service.
Als je niet gebruik maakt van een database dan is het erg simpel, zet gewoon de bestanden van je site in de public_html map (naam kan iets anders zijn) met een ftp programma als filezilla.

Nee, maar dat maakt niet uit.
Maar wat moet ik nu precies doen om mijn site online te krijgen ?

Als je een website online wilt zetten, heb je nodig:
  1. Webruimte op een server om de bestanden van je website in te zetten.
  2. Een domeinnaam om een bezoeker op die webruimte te laten terechtkomen.
  3. Een programma om je site van thuis over te hevelen naar de webruimte.
Webruimte kan je kopen (= voor een bepaalde tijd een plekje op een server huren), of gratis krijgen.
Gratis webruimte:
  • Door deel uit te maken van een website (met opslagruimte) waar ook anderen gebruik van maken. Voorbeeld: YouTube, waar je video's op kunt zetten.
  • Door een eigen plek te hebben op een website van een provider die "gratis" ruimte aanbiedt. Voorbeeld: woelmuis.nl, de .tk websites, enz. Meestal zit er een tegenprestatie aan vast in de vorm van reclame op je site (bij woelmuis wordt er een reclame-banner op je site gezet). Regelmatig luizen "gratis" aanbieders je er in: je ziet een mooie voorbeeld-pagina zonder reclame, maar als je er op gaat zitten, blijkt je site wel degelijk reclame te hebben. Vaak hebben deze gratis sites ook beperkingen (bv. je kunt er niet met php op terecht, je site zit ingebakken in een frame-structuur, enz.).
  • Door gewoon gebruik te maken van een "homepage" op de website van de provider waar je al een abonnement hebt om met je computer internet op te kunnen (voorbeeld van een "homepage" [en andere pagina's!] bij tiscali: http://home.tiscali.nl/developerscorner/). Ook hier zitten soms beperkingen aan vast, bv. de maximale grootte.
Domeinnaam:
Een domeinnaam kan je via een provider los kopen (laten registreren voor een bepaalde tijd, ca. € 8,- per jaar). Dan kan je een eigen domeinnaam gebruiken, als de naam nog vrij is, bv. www.developerscorner.nl of www.harnaseigensite.nl. Heb je zo'n naam, dan kan je die laten doorverwijzen naar de webruimte waar je site op staat.

Zit je met een site "onder" een website van een provider (woelmuis, tiscali, enz.), dan heb je automatisch al een domeinnaam, d.w.z. een subdomein. Bijvoorbeeld: http://home.tiscali.nl/harnassite/ of http://jouwnaam.woelmuis.nl. Eventueel kan je een losse eigen domeinnaam nemen en die naar deze webruimte laten doorverwijzen.

Bij een abonnement op webruimte zit vaak tegelijkertijd de registratie van een domeinnaam: dan doe je alles in 1 koop. Voor een jaar heb je een eigen domeinnaam + webruimte voor ca. € 25,-. Met alle gemakken: php er op, enz., geen reclame of andere ongein, en volledig de baas over je site.

Ik zou het laatste aanbevelen: een goedkope en goede provider opsnorren, en er zo'n € 2,50 per maand voor over hebben. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS.
Blijft over de vraag: hoe zet ik mijn site er dan op? Dat is afhankelijk van welke keuze je maakt. Als je voor een eigen domein en eigen webruimte gaat, kan je je site publiceren met behulp van een "FTP"-programma (= File Transfer Protocol), bijvoorbeeld het gratis FileZilla (de "client"-versie).

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb dat gedaan met woelmuis.
Het enige probleem is dat je alleen de eerste pagina krijgt te zien zonder achtergrodn en afbeeldingen

Hoe heet je site bij woelmuis? Dan kunnen we het probleem in levende lijve zien. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan