website centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joop325

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Berichten
2
Hallo, ik heb een website gemaakt www.kraatsschool.nl die staat links op het scherm.
ik wil hem graag altijd in het midden hebben. Hoe kan ik dat doen.

mvg Joop
 
door middel van div's
maar aangezien je met frontpage werkt word dat lastig.
 
Misschien is dit iets???... na:
<style fprolloverstyle>A:hover {color: #5A8A84}
</style>
</head>


<body>
<div align="center">


hier komt de rest tussen-en je sluit af met:

</div>
</body>
 
was het niet
<div margin=0px auto>

</div>

ik deed altijd
<div id="wrap">
</div>
en dan met een los css bestand werken en dit erin zetten
#wrap{
margin:0px auto;

}
 
Laatst bewerkt:
Hoi Joop,
Het is niet: <div align="center">, want de align-eigenschap is al meer dan 10 jaar afgekeurde html.
Het is ook niet: <div id="wrap"> met #wrap {margin: 0 auto;}, want zonder opgegeven breedte van de #wrap is er niets om er links en rechts automatisch een even grote margin naast te zetten, en blijft de pagina aan de linkerkant.
Verder kan een speciale wrapper-div gemist worden, want met opmaken van de body, met body {width: 1000px; margin: 0 auto;}, kan het ook.

Maar helaas niet in ons geval, want je pagina heeft de elementen er met {position: absolute;} in staan. Absoluut = absoluut in aantal pixels ten opzichte van het punt (0.0), de linkerbovenhoek op het scherm. Verandert dan de schermbreedte, dan klopt de afstand naar links niet meer om 'm gecentreerd te houden.
Dus moet het anders opgelost worden, zonder die absolute posities:
door middel van div's
maar aangezien je met frontpage werkt word dat lastig.

FrontPage heeft een code-weergave, en daarin kan je naar hartelust de FP-rommel er uit knippen, en er mooie css van maken. Met Kladblok of met de handiger Notepad++ kan het net zo goed. Beter zelfs, want bij het opslaan zet FP ongevraagd een foute eigenschap target="index" in het <iframe>.
Dat opschonen heb ik maar 's gedaan:
  • http://developerscorner.nl/csshunter/tests/kraatsschool-nw.htm - Zie broncode! :)

  • Ik ben zo vrij geweest er een logo-ding in de linkerbovenhoek bij te zetten, want op de hele pagina valt de naam van de school niet te ontdekken. Wie via Google binnenkomt, weet dat niet.
  • Ook een op scherm onzichtbare <h1>...</h1> met naam en plaats ingevoegd, zodat text-browsers en zoekmachines ook weten waar het over gaat.
  • Het script met de bewegende titel in de browserbalk en de browser-tabs heb ik eerlijk gezegd er uit gesloopt, want dat maakt 't erg onrustig, en komt ook niet professioneel over.
  • In het voorbijgaan de wat scheef lopende steentjesmuur wat rechter gezet.
Zo is het ook valid html (was in de FP-versie: 18 Errors, 1 warning) en valid css (was: 1 fout, 4 waarschuwingen).
En je ziet: als je alle opmaak apart zet met css, hou je heel overzichtelijke html op de pagina over.

Succes ermee!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
csshunter

geweldig, zoveel hulp had ik niet verwacht bedankt. Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan