automatisch gegevens exporteren van Excel naar Word + txt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit001

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
ik zou een programma willen maken om data op een automatische wijze te exporteren vanuit Excel naar Word en Txt-bestand .
Ik heb reeds geprobeerd met "plakken speciaal" en met "afdruk samenvoegen" , maar al deze methodes hebben te veel beperkingen . Het enige wat rest is Visual basic , maar daar ken ik te weinig van en het is bovendien te moeilijk voor me om dit zelf te leren .
Daarom zoek ik iemand die , tegen betaling , één en ander kan programmeren voor me .

Is het de bedoeling om een csv bestandje te maken dat later kan ingelezen kan worden in Word?
Je post beter twee bestandjes, het ene .xls met enkele fictieve gegevens en het andere .doc, met een voorbeeldje van wat het resultaat zou moeten zijn.
Beste groeten,
Paul.

Dag Paulva ,

Alvast bedankt om te reageren op mijn bericht .

In bijlage kan je de voorbeeldbestanden vinden .
Het XLS-bestand is als het ware het bronbestand , de anderen zijn de uitvoerbestanden .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hierbij een xls-bestandje dat uitvoert naar *.txt en *.doc.
Het doc-bestandje is eigenlijk ook een txt bestand maar het kan probleemloos geopend worden met msWord. Daarna kan je het opmaken en weer wegschrijven in het echte Word-formaat.
Succes ermee.

Beste groeten,
Paul.

Bekijk bijlage kinderboekenPaul.xls

Bedankt Paulva , dat is exact wat ik zocht , prima gemaakt trouwens !!!
Je zegt maar wat mijn kosten zijn .

Je eeuwige dankbaarheid :p
Grapje.
Niets natuurlijk. Dit bestandje komt niet eens aan de enkels van de juweeltjes die ik zelf van deze en gelijkaardige sites gedownload heb.
Paul.

Hey Paulva ,

Nu je mijn dankbaarheid al hebt , ga je voor het volgende wel de rekening moeten sturen :

Kan je er nog een derde knop bijplaatsen die er voor zorgt dat er terug dezelfde uitvoer plaatsvindt ( zoals bij de eerste knop ) maar met dat verschil dat elk uitvoerbestand maximum 4000 tekens of minder mag tellen .

Dus indien het uitvoerbestand kinderboeken001.doc meer dan 4000 tekens zou tellen , moet er een nieuw uitvoerbestand aangemaakt worden met daarin de volgende 4000 tekens , dat bestand moet dan kinderboeken002.doc genoemd worden . Indien in kinderboeken002.doc meer dan 4000 tekens zouden zitten , dan een uitvoerbestand kinderboeken003.doc ...enzoverder ( dus telkens maximum 4000 tekens per bestand ) .

De inleidende tekst "Welkom in mijn webshop" moet bovenaan in elk uitvoerbestand aanwezig zijn .

"Welkom in mijn webshop" wil toch zeggen dat je op internet wil publiceren, niet?
Zou het dan niet interessanter zijn om direct in html te exporteren? Dan kan je netjes verschillende bestandjes html met een vast aantal lijnen tekst maken (of een vast aantal tekens)?
Die bestanden zijn daarenboven veel kleiner dan tekstbestanden, die via msWord omgezet worden in html.
Laat maar wat weten. Ik zal het morgen eens bekijken.

Wat de rekening beteft: een welgemeende 'dank je wel' volstaat ruimschoots. :)

ik heb het bestand kinderboekenPaul3.xls geprobeerd en getest , en het werkt weer fantastisch he , ik had ook niks anders verwacht van jou ; )
Handig ook dat ik zelf het aantal tekens / lijnen kan kiezen .

Een welgemeende "dank-je-wel" heb je meer dan verdiend ! :thumb:

Ben je trouwens programmeur van beroep ? want jij knutselt dat wel heel snel in elkaar
Nogmaals bedankt in elk geval !

Graag gedaan.
Nee, ben geen programmeur maar ik heb wel ooit de kans gekregen om kennis te maken met programmeertalen. Nu probeer ik het leven van mijn collega's wat aangenamer te maken met kleine applicaties.
Succes ermee!

Beste groeten,
Paul.

is het ook mogelijk om dit alleen te doen voor opmerkingen die zijn geplaats bij verschillende cellen?
ik heb dit heel hard nodig!
alvast bedankt!

groet Devin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan