Browser-snelheden !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond Harry.
om duidelijke redenen ben ik één van degenen die nog steeds IE 8 gebruikt en ook nog eens tot volle tevredenheid.

Ik zal je ook zeggen waarom: vanwege de tegen Microsoft uitgesproken sanctie om de user te laten kiezen uit diverse browsers, met de daaruit voortvloeiende update eerder dit jaar (rond de zomer?) én vanwege o.a. artikelen zoals die jij linkt, heb ik eerder dit jaar een experiment gedaan met 1 andere browser. (Chrome) Na installatie moest ik tot mijn teleurstelling vaststellen dat ik geen verschil merkte in de snelheid van het e.e.a., écht ik merkte er helemaal niets van!

Ik vraag mij daarom dan ook in alle ernst af wát er dan sneller zou moeten (kunnen) gaan. Voorbeeld: ik heb een hele batterij aan favorieten links in beeld binnen IE8, waaronder de Helpmij, Teletekst, ING thuisbankieren, *KNIP*, Teamlink etc. etc.
99% van de zich daar bevindende sites openen zich onmiddellijk zonder ook maar 1 moment vertraging, m.a.w. ik klik ze aan en ze staan op mijn scherm.
Eenmaal op zo'n site is het site afhankelijk hoe de verolgsnelheid is. Zo is de site van Amstel (Teamlink) in zijn diepere pagina's niet snel, maar daarvoor maakt het niet uit of ik IE8 of Chrome gebruik, dat zit 'm in de site van Amstel. Op de meeste andere sites is het klik, boem en de diepere pagina staat er.
Zou het ook niet een kwestie kunnen zijn van andere factoren zoals bijv. gebruikte firewalls, virusscanners etc. etc. ?

Ik ben daarom dus erg benieuwd wáár dan de snelheidswinst moet zitten? Als gedetailleerd voorbeeld de Helpmij dan maar: als ik daar ben en ik klik door, dan staan 'diepere' pagina's ook onmiddellijk op mijn scherm. (Behalve in de periodes dat de Helpmij technische problemen heeft zoals het afgelopen jaar een paar keer voor is gekomen)

Alle goede bedoelingen van de auteur van het stukje ten spijt, ik persoonlijk kon niet echt een merkbare snelheidswinst ontdekken na het veranderen van browser.

Ik hoop dat ooit iemand mij uit kan leggen wát precies die andere browsers dan sneller kunnen doen voor mij, even los van technische data die het leuk doen in benchmarks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je ziet hopelijk zelf ook dat de nieuwe IE9 al een hele prestatie heeft geleverd in vergelijking met de oudere versie... Toch...?
 
1. ik download en installeer nooit beta versies en
2. mijn vorige bericht was mogelijk al glashelder? Ik browse met IE8 supersnel!
3. enige dat ik mij vooralsnog voor kan stellen is dat een website zich al opent vóórdat ik 'm aanklik, louter alleen al omdat ik met de muis richting de link ga, dát zou snelheidswinst zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link. Ik hoop dat er ook ergens info bestaat die zonder te benchmarken helder maakt wát er dan sneller gaat.
N.a.v. het bericht van Harry en jouw link heb ik even weer wat willekeurige links uit mijn favorieten aangeklikt. Ik klik ze aan en voila, ze staan op mijn monitor. Waar moet ik dan welke snelheidswinst vandaan halen, dáár ben ik zo benieuwd naar?

Of spelen toch zaken als virusscanners, firewalls, geïnstalleerde invoegtoepassingen een rol................. en heb ik toevallig 'mazzel' door bij dit soort zaken niet de vertragers op mijn machine te hebben staan?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@gast0225 voor alles: als je tevreden bent, dan laat je Adiran Kingsley-Hughes (toch niet de minste op PC-gebied...) lekker lachen toch !

Maar ook met de test uit de link van @Crash komt IE 8 er bij mij niet echt gunstig uit...

Uiteraard spelen de snelheid van je machine en de configuratie ook mee, maar met testen op dezelfde PC valt dat voordeel dus weg.....

Verschil in snelheid tussen wordt grotendeels bepaald door de snelheid van de Javascript ...

Zelf gebruik ik al jaren steeds de nieuwste versie van Firefox, en aan Chrome kan ik ook niet wennen, ondanks de snelheid....

M'n post hier was ook vooral bedoeld om mensen nog 's te wijzen op de alternatieven voor IE 8, wat ik persoonlijk 'n slecht produkt vind (en niet alleen om z'n snelheid, of gebrek daaraan...)

Maar jij bent er tevreden mee.....en bovendien gemotiveerd, dus hou het lekker zo....

Greetz,

Harry.
 
Helder.

Mijn reactie was idd. bedoeld om aan te geven dat ik reuze tevreden ben over IE8, net zoals ik tevreden ben over Vista dat inmiddels op mijn ruim 3 jaar en 2 maanden oude Core 2 duo E6850 101% probleemloos draait.

Misschien ben ik soms wat gelukkiger met de configuratie omdat ik niet lukraak 'op golven van alle kusten van de wereld' surf (als je begrijpt wat ik bedoel)

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om te vermelden dat het m.i. ook geen kwaad kan regelmatig met een forse knipoog naar benchmarks te kijken;
Zo herinner ik mij van jaren geleden een artikeltje waarin processors werden getest. De tabel vertoonde idd. de hele lange balk bij de snelste processor en een heel klein balkje bij de langzaamste.
Nu zijn dat natuurlijk uitersten, maar het verschil tussen een middenmoot lengtebalk en de snelste, bleek in de praktijk (zichtbaar / merkbaar) voor een user te verwaarlozen.

Zo werd bijvoorbeeld het omzetten van videobeelden met de snelste in 48 seconden (of zo) gedaan en met de middenmoter 65 seconden (of zo). Dat lijkt heel veel, maar een user die een .avi omzet naar DVD-files boeit het m.i. niet echt of dat omzetten nu 16 of 19 minuten duurt. Degenen die dat dagelijks tientallen keren moeten doen vinden dat wellicht wél belangrijk en dan komen we m.i. wellicht to the point. Die doelgroep is zó klein dat zo'n benchmark niet voor het grote publiek geschreven is om als richtlijn te dienen maar puur dient om klinisch heen en weer schietende stroompjes op snelheid te kwalificeren.

Ik hecht er daarom waarde aan om die tests te relativeren en om de nuance erin aan te brengen, zeker als ik, zoals ik in een vorig bericht schreef, zelf totaal geen verschil heb kunnen ontdekken in snelheid toen ik in juni op uitnodiging van Mircosoft na de beruchte browserkeuze update, eens een andere browser probeerde.

Echter, zoals jij terecht schrijft, een ieder moet draaien waar hij / zij gelukkig mee is of denkt te gaan worden. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan