Voor mijn vriendin verdiepte ik mij eens in Excel 2007.
Voor haar werk was ze bezig met het aanpassen (modificeren) van een sheet.
Nu had ze een probleem.
Ze heeft verschillende kolommen met producten, daaronder een regel met punten.
Elk product heeft zijn eigen score bij een sale. Bijv. 1 sale = 400 ptn.
Er staat echter maar één kolom voor, dus of voor het aantal sales, of voor het aantal punten.
Nu zijn alleen de punten belangrijk.
Nu vraag ik me af of de bollebozen van microsoft een oplossing hebben voor het invoeren van een getal dat dan automatisch verandert (berekend) kan worden.
Weet iemand of het mogelijk is via Celformaat (eigenschappen van de cel), dat leek mij een logische manier. Of een andere manier.
Met gewoon een formule kom ik uit op een kringverwijzing. Bijv. =ALS(A2>0;A2*A1)
Zie in dit voorbeeld het resultaat en de oplossing zoals die ook zo moeten zijn maar die ontzettend veel extra werk zal opleveren om voor een hele sheet (á 20 kolommen extra) aan te passen. Plus alle verwijzingen naar andere bladen. 
Tweede mogelijkheid zou een lijst met invoervak kunnen zijn. Ik heb dat al wel bekeken maar dan komt er geheid coderen aan te pas in VBA. Ben ik niet bepaald in thuis.
Mocht er iemand een idee hebben, ik houd me aanbevolen.
Alvast dank voor het meedenken. :thumb:
Voor haar werk was ze bezig met het aanpassen (modificeren) van een sheet.
Nu had ze een probleem.
Ze heeft verschillende kolommen met producten, daaronder een regel met punten.
Elk product heeft zijn eigen score bij een sale. Bijv. 1 sale = 400 ptn.
Er staat echter maar één kolom voor, dus of voor het aantal sales, of voor het aantal punten.
Nu zijn alleen de punten belangrijk.
Nu vraag ik me af of de bollebozen van microsoft een oplossing hebben voor het invoeren van een getal dat dan automatisch verandert (berekend) kan worden.
Weet iemand of het mogelijk is via Celformaat (eigenschappen van de cel), dat leek mij een logische manier. Of een andere manier.
Met gewoon een formule kom ik uit op een kringverwijzing. Bijv. =ALS(A2>0;A2*A1)

Tweede mogelijkheid zou een lijst met invoervak kunnen zijn. Ik heb dat al wel bekeken maar dan komt er geheid coderen aan te pas in VBA. Ben ik niet bepaald in thuis.
Mocht er iemand een idee hebben, ik houd me aanbevolen.
Alvast dank voor het meedenken. :thumb:
Laatst bewerkt: