windows 7 ziet 2e harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucf

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Berichten
64
De harde schijf van mijn HP pc heeft het na ruim 4 maanden begeven. Van HP een nieuwe harde schijf ontvangen met HP image software.

We hebben meteen een extra harde schijf geplaatst.

Bij het opstarten worden beide harde schijven (500 GB en 1.5TB) herkend. Echter binnen de windows omgeving (verkenner etc) wordt maar één harde schijf herkend (de systeemschijf).

Hoe kan ik de andere harde schijf "zichtbaar" maken. Heeft het misschien iets te maken met de schijfimage van HP?

Ik ben geen expert, dus bij voorkeur niet al te technische suggesties.

Groetjes
Luc
 
Hoi,

Kijk even of hij wel onder schijfbeheer staat.
Start>zoeken>typ
compmgmt.msc
enter
schijfbeheer
kijk of de status "niet geïnitialiseerd" is.
 
Laatst bewerkt:
Ok, kun je eens in het Bios kijken of je schijf daar wél staat?
Als je nog nooit in het Bios bent geweest of niet weet hoe dat moet laat het dan ff weten.
 
In de Bios staat de 2e schijf wel.

Ook staat er programma op de PC, "intel rapid storage technology", waar de 2e schijf ook te zien is. Geen idee wat dit voor een programma is.

Ter info, de 500GB is van Seagate, de 1,5TB van WD
 
Ja hoor, geef ff de juiste specs ff v.d. schijf (type/modelnr.) Bij sommige schijven krijg je n.l. software erbij maar dat staat meestal op de schijf zelf. Ik neem aan dat je de stroom v.d. schijf hebt aangesloten? De aansluiting nog eens hebt gecontroleerd?
Kijk eens of deze software je schijf wél ziet.
 
Probleem opgelost!

Dank voor de hulp.:)

PS: bij een andere PC nu een software probleem, zie nieuwe tread
 
Mischien handig voor anderen als je de oplossing even vermeld.
 
ik probeer het even in PC leken taal.

Bij het opstarten van de PC kun je de instellingen van de PC veranderen. De niet herkende harde schijf stond als RAID schijf geselecteerd (geen idee wat dat is). Ik heb deze RAID uitgezet. Daarna startte windows niet meer op.....waarschijnlijk per ongeluk ook iets aangepast op de systeemschijf.

Toen heb ik met de orginele image de software opnieuw geinstalleerd. De 2e harde schijf was toen in de verkenner nog steeds niet zichtbaar, maar wel bij schijfbeheer. Na de nieuwe schijf geinitialiseerd te hebben en voorzien van een schijfletter werkte alles!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan