pg afbeeldingen worden niet afgebeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeetsz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met website waar links opstaan naar mijn social networks
Daar heb ik een aantal png afbeeldingen voor gebruikt.

Als ik de website lokaal bekijk wordt alles netjes afgebeeld
Maar als ik de website op het internet bekijk worden de png afbeeldingen niet weergegeven.

Hoe kan dit, ik kom er niet meer uit

Als bijlage twee screenshots van hoe het op het internet eruit ziet en lokaal.

internet.jpg
lokaal.jpg

Heb je bij het uploaden wel de plaatjes mee geupload? En uiteraard dan ook de verwijzing naar de plaatjes aanpassen dat ze nu op de server worden ingelezen waar de site op staat.

grtjs jjw

Hoi Jasper,
De html-code voor de afbeeldingen verwijst in elk geval wel naar een plek op de server, en niet naar je C://-schijf. ;)

Maar de plaatjes zitten inderdaad niet in de map icons op de server, die de broncode aangeeft als winterstalling: de bestanden icons/ebay.png, icons/facebook.png enz. zijn onvindbaar op de server.
  • Bestaat die map op de server (meteen als map onder de "root")? Ook met kleine letters geschreven? Lokaal maken kleine letters of hoofdletters in een mapnaam of een bestandsnaam niet uit (in Windows), maar op een server wel.
  • Zo ja, dan zijn de bestandjes ebay.png enz. niet geüpload, of hebben ze één of meer hoofdletters in de bestandsnaam.
  • Zo nee, dan moet die map aangemaakt worden op de server, zodat de bestandjes geüpload kunnen worden.
  • Of zit die map soms dieper in de site, bv. images/icons/ebay.png enz.? Dan moet dat in de html gecorrigeerd worden.
Dat soort mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan