Kan ik veilig MS Access verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfons Verbiest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik ben (was?) een verstokt MS Office gebruiker. Ik heb nu OpenOffice.org geïnstalleerd en wil MS Office 2007 en MS Access 2007 (heb ik als apart programma) verwijderen.
De vraag gaat over MS Access. Ik weet hoe ik een bestaande database (accdb) moet verbinden in OpenOffice.org.
Als ik dit bij alle bestaande (Access) database bestanden heb gedaan, kan ik dan MS Access verwijderen? Of werkt het dan ook niet meer in OpenOffice.org?
Ik heb wel gezien en gemerkt dat de 'oude' Access bestanden in Mijn Documenten moeten blijven staan, anders werkt het in OpenOffice.org met het nieuw aangemaakte odb bestand ook niet meer.
Maar het programma zelf?
 
OOo werkt met de verbonden databases, niet met het programma.

Je moet echter ook weten dat OOo niet werkt met de formulieren, rapporten en queries die in Acces zijn gemaakt en dat je die dus opnieuw moet maken (bouwen) !

Er zit dus een risico aan, als je Acces verwijdert
 
Dank je wel DiGro,

Ik was al het e.e.a. aan het uitproberen geweest en had dat van die rapporten en formulieren hier ook al ergens gelezen.

Dat van de queries (die ik veel heb) had ik zelf ook al gemerkt. OOo neemt die wel over vanuit het access bestand, maar zet ze gewoon bij de tabellen neer.

Afijn, het komt nu wel goed en nogmaals bedankt voor je antwoord. :thumb:
Alfons
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan