domeinnaam instellen in dreamweaver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeskimo

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
heey allemaal,
ik heb dreamweaver cs4,
ik heb hier met behulp van youtube een site gemaakt,
maar hoe stel ik een domeinnaam in?,
ik zag dat je deze kunt kopen op internet, is dit nodig?,
en wat als je zo''n domeinnaam besteld, hoe zorg ik er dan voor dat als ik die intiep op google ik mijn zelfgemaakte site te zien krijg?
alvast bedankt!
mvg jesse

Hallo,

Als je je site op internet wil hebben moet je op zoek naar webruimte (hosting).
Je kunt dan via een ftp programma je documenten op internet zetten.

Hier onder kun je je site aanmelden bij google:
http://www.google.nl/addurl/

Maar je kunt ook nog een account aanmaken bij google.
Daar kun je je site aanmelden bij google maar je moet wel zorgen dat je keywords in je site hebt staan. En eigenlijk geen frames gebruiken want daar kan google niet zo goed mee overweg.

oowke,
wat is dan bijvoorbeeld zo'n ftp programma,
welke gebruikt u?
mvg jesse

als je een site hebt gemaakt, heb je een plekje op een server nodig zodat iedereen jouw site kan bereiken. Zo'n plekje op zo'n server kost geld, en noemen we "hosting". Er zijn verschillende bedrijven (hosting providers) waarbij je zo'n plekje op een server kunt "huren". Daarnaast moet je ook nog betalen voor de domeinnaam. Dus om een site online te krijgen moet je 1) een domeinnaam registreren en 2) hosting (een plekje op een server) bij die domeinnaam betalen. Dit kan je vaak tegelijkertijd bestellen op de site van een hosting provider (bijv. one.com of yourhosting.nl). Vervolgens kun je via een programma op je computer dat plekje op die server bereiken (een ftp programma), en de bestanden van je website uploaden/plaatsen op die server. Dan kan iedereen jouw site bereiken via de domeinnaam die je hebt registreerd.

ps. de hosting en de domeinnaam kosten ieder jaar opnieuw geld (dus je betaalt een vast bedrag per jaar)
pps. dreamweaver heeft met domeinnamen en hosting helemaal NIETS te maken, dreamweaver is alleen maar het programma waarmee je de bestanden die deel uit maken van je website hebt gemaakt
ppps. een van de beste FTP programma's is FileZilla (gratis)

Laatst bewerkt:
oowke bedankt,
maar als ik het goed begrijp is er een plek waar alle software , afbeeldingen en video's bij elkaar worden opgeslagen, deze plek s altijd online, als deze computer uit gaat is je site offline.
kun je niet je eige computer gebruiken?
dat je site gewoon opgeslagen staat op je eigen computer , en dat iedereen die je site opend dit via je computer doet?,
mvg jesse

Een webserver is ALTIJD aan en is voor iedereen bereikbaar via de domeinnaam. Jouw computer is niet altijd aan en is al helemaal niet voor iedereen bereikbaar. Je zult dus als je een site online wilt hebben je moeten aanmelden bij een hosting provider zodat jouw site op een van de servers van die hosting provider wordt geplaatst. Via Google is ook veel te vinden over hoe hosting nou precies werkt, daarnaast kun je vaak ook veel informatie vinden op de sites van hosting providers.

bedankt

owkee, hardstikke bedankt allemaal,
spr chill dat ik zo snel reacties krijgt,
mvg jesse

Hoi jeskimo,
Laatst was er een dergelijke vraag, en toen had ik dit overzichtje gemaakt. Een aantal dingen ervan staan hierboven ook al genoemd, maar misschien zit er nog iets bij, bv. in de links die er bij staan.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

oowke, ik heb gekeken, ik denk ook dat ik er zeker iets aan heb,
ik vroeg me alleen nog af,
der zijn mensen die als beroep websites maken hebben,
betalen hun dan ook elke maand 2,50, en weet iemand met welke programma''s hun werken?,
mvg jesse

Er zijn mensen die als beroep websites maken hebben. Betalen zij dan ook elke maand 2,50? En weet iemand met welke programma's zij werken?
vraag 1:
Ja; of meer dan € 2,50 als ze zelf een grote website hebben waarop ze ook willen kunnen proefdraaien met (grote) websites die ze voor anderen aan het maken zijn.

vraag 2:
Nee; dat wil zeggen: ja, dat kunnen er een heleboel zijn. Vanaf Notepad++ tot hele dure web-editor programma's. Een fotobewerkingsprogramma zal er ook al gauw bij zitten, daar zijn er eveneens heel veel van (gratis tot heel duur). Soms werken ze met flash (dan flash-maak programma nodig). Soms wordt een zogenaamd CMS (Content Management Systeem) gebruikt, gratis of koopwerk, en dan zijn daar ook spullen voor nodig. Enz. enz., te veel mogelijkheden om op te noemen.
Daarnaast gebruiken professionals en niet-professionals ook hulpprogramma's bij het ontwikkelen van websites. Bijvoorbeeld de Web Developer Toolbar en Firebug voor Firefox (allebei gratis): daar zijn heel makkelijk allerlei dingen mee te testen.

Voor alle programma's geldt: je moet goed alle theorie van html, css, enz. enz. weten. Want een mooi programma kan dan wel mooie dingen doen, je moet ook weten wat je aan het doen bent!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan