Persoonlijke instellingen worden niet geladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikoverijssel

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Hallo,

Ik werk met Windows XP. Vorige week heb ik met "Amigo 360" registerfouten e.d. laten herstellen, sinds dat moment worden mijn persoonlijke instellingen niet meer geladen. Na het aanmelden krijg ik wel de melding w"Uw persoonlijke instellingen worden geladen" maar kort daarna de melding "U wordt afgemeld". Ook na het opstarten in de "veilige modus" en met de "laatst bekende juiste configuratie" kom ik niet verder. Ik heb helaas geen herstel-dvd. Wie kan mij helpen?

Groet, Erik

En met systeemherstel naar een eerdere datum terug gaan als dat je Amigo 360 hebt gebruikt? Werkt dat wel?

grtjs jjw

Je gaat naar "start" kiest voor "help en ondersteuning" zie voorbeeld en kiest bij "kies een taak" voor "Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel" Je krijgt dan wederom de vraag of je een systeemherstel wilt doen, hier kies je voor. Dan krijg je een datum keuzen, en kiest een datum waarop een systeemherstel is aangemaakt van voor jouw bewerking met Amigo 360.

grtjs jjw

Doordat de persoonlijke instellingen niet worden geladen, kom ik niet bij het startmenu. Heb je nog een andere oplossing?

Start de machine helemaal niet op? Of beter gevraagd, wat voor profiel of in welke account start de machine wel op?

grtjs jjw

De machine start op tot het moment dat je kiest om in te loggen als gebruiker of beheerder.

En als Administrator opstarten, lukt dat wel?

grtjs jjw

Pff... Amigo heeft wel zijn best gedaan. Ik vrees een beetje voor het ergste, als je geen recovery cd hebt.

En inloggen met safe modus, wat gebeurd er dan precies?

grtjs jjw

Als ik inlog met de veilige modus dan word ik ook weer afgemeld. Kan ik misschien iets m.b.v. de Windows XP CDR?

Hoi,
leen een Win Xp Cd van iemand zodat je de herstelconsole kunt gebruiken, volg dan deze stappen.
Of probeer nog ff dit: (Als dat nog lukt?)
Herstart je pc en druk op F8 tot een DOS-achtig scherm verschijnt. Kies voor de DOS-prompt. Type achter de prompt:
SCANREG /RESTORE en druk op ENTER. Als het goed is verschijnt nu het MRC ( Microsoft Registry Checker) scherm en kan je kiezen uit 5 meest recente backups die Windows van het register gemaakt heeft. Selecteer een backup en herstart de computer. Lukt het nog niet herhaal dan deze procedure met een andere backup. Met een beetje geluk krijgt je de pc weer aan de gang.

Succes.

Door op F8 te drukken kom ik niet bij de dos-prompt, maar bij het scherm "Geavanceerde opties voor Windows". Ik heb het ook nog geprobeerd door tijdens het opstarten op de delete en excape knop te drukken, maar kom dan in het scherm "Bios setup utility". Is er nog een andere manier om bij de dos-prompt te komen?

Bedankt voor alle tips. Waarschijnlijk doe ik nog iets fout, want als ik de installatie CDR plaats, opstart en de F8toets indruk kom ik nog steeds op het scherm "Geavanceerde opties voor Windows" en kan op dat scherm niet kiezen voor de dos-prompt. Wat doe ik fout?

Als je in de veilige modus wil starten moet je dat zonder de cd/dvd doen, je moet dus niet opstaren van de cd/dvd maar gewoon F8 blijven trommelen tijdens de start, het kan trouwens zijn (afhankelijk van je merk/type pc) dat het bij jou een andere functietoets is, maar dan moet je ff aangeven welk merk/type pc je hebt.

Opstarten in de veilige modus is geen oplossing voor het probleem. Ik wil gebruik maken van jouw advies "SCANREG /RESTORE en druk op ENTER", maar ik kom niet bij de dos-prompt. Heb je hiervoor nog een oplossing?

Als ik functietoets F8 indruk tijdens het opstarten kom in het scherm "Geavanceerde opties voor Windows". In dit scherm kan ik kiezen voor bijvoorbeeld "Veilige modus met met opdrachtprompt", maar dan wordt Windows opgestart en kom ik in het scherm "klik op uw gebruikersnaam om te beginnen". Als ik dan bijvoorbeeld voor Administrator kies worden de persoonlijke instellingen geladen en daarna wordt ik weer afgemeld.

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je Xp op je pc hebt? Ik heb het vermoeden dat je Vista of Windows 7 op je pc hebt of je hebt een bepaald merk pc met voorgeïnstalleerde herstelfuncties v. d. fabrikant. Geef je specs eens door van je pc (merk/type e/o serienr: en de versie v.h. OS)

merk pc met voorgeïnstalleerde herstelfuncties v. d. fabrikant
Was je besturingssysteem voorgeïnstalleerd? Je moet niet na de start op F8 drukken, je moet tijdens de start trommelen op F8, net zoals je typt maar dan constant op dezelfde toets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan