• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Administratie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delinchamp

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Beste allemaal,

Voor onze administratie van ons advocatenkantoor ben ik in excel bezig iets op te zetten.

Nu wij met codes werken, zou ik graag in één kolom de codes (cijfers) willen invoeren, en dan graag willen dat er automatisch een omschrijving van deze code in de volgende kolom verschijnt. Bijvoorbeeld code 30 = bestuderen dossier.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe? Ik ben een echte excel-leek :D

Groet,
Dionne

Hallo Dionne,

Kijk eens bij vertikaal zoeken (vert.zoeken).

Anders misschien een voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie plaatsen?

Kees

Hoi Kees!

Hierbij een opzetje.

In E4 komt de code te staan, in F4 de beschrijving van deze code.

Is het daarnaast mogelijk om op de tweede pagina de totalen neer te zetten van alle dossiernummers? Die komen op de eerste pagina dus door elkaar te staan, omdat wij de tijd registreren per dag.

Groet,
DionneBekijk bijlage Declaratie 2010.xls

Hallo Dionne,

Bedoel je zoiets? Ik heb een blad bijgemaakt met codes en omschrijvingen. Als je nu op het eerste blad in kolom E (t/m E31) een code invult, wordt in kolom F de bijbehorende omschrijving geplaatst met vert.zoeken. Bekijk de formule eens.

Ik snap niet precies waar je de totalen van alle dossiers wilt hebben, ik zie de pagina's niet.

Kees

Bijlagen

Hoi Kees,

Helemaal top, dit is inderdaad wat ik bedoel.

Voor wat betreft mijn tweede vraag even wat meer uitleg.

Wij zetten per dag onze tijd neer in elk dossier waarin wij hebben gewerkt. Aan het einde van de maand declareren wij naar aanleiding van het totaal aantal gewerkte uren.