HELP! Skype werkt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marinda19

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Berichten
20
Hallo,

Ik ben op stage voor 6mnd. op Curacao en ik had thuis in NL op mijn laptop al Skype geinstalleeerd. Dat werkte prima.
Totdat ik hier op curacao mijn laptop opstarte en wou gaan skypen. Als ik op het icoontje klikte kwam er een melding van Microsoft Windows:
"Skype werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet meer goed werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossinbg beschikbaar is".
Vervolgens moet je het programma aflsuiten en doet hij niets meer. Ik kan wachten maar er komt geen melding dat hij het weer doet.
Heb het vervoglens van de pc afgegooid en opnieuw geinstalleerd, ook zonder resultaat.
Ook heb ik een externe hardeschijf bij, ik dacht wellicht dat als ik hem daarop sla dat hij het dan wel doet, maaar tevergeefs, ook dat werkt niet.

Vind het echt heel rot, omdat ik dan nu niet kan communiceren met NL alleen via MSN.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes, Marinda
 
Er zijn verschillende mogelijke veroorzakers:

1- controleer eens of de provider die je nu gebruikt bellen via internet wel toestaat
2- de beveiligingssoftware die je gebruikt kan, bij een bepaalde setting, Skype tegenhouden. Schakel eens de beveiligingssoftware uit en kijk wat er gebeurt. Als dat het is ga dan op zoek naar de juiste setting van de beveiligingssoftware om te kunnen skypen, want ik zou je niet aanraden de beveilingssoftware permanent uit te schakelen.
Gebruik je betaalde beveiligingssoftware, dan zou ik je aanraden die eruit te gooien en het gratis equivalent te gebruiken. Die werken voor zaken als Skype stukken soepeler. Verder doet de standaard Microsoft firewall uitstekend zijn werk en heb je helemaal geen betaalde extra firewall nodig.
 
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb virusscanner tidjelijk uitgezet, ik ga kijken of hij het dan wel doet.

bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan