Een mobiele website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

youribuis

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Weet iemand waar je gratis en makkelijk een mobiele website kunt ontwikkelen?

Groet Youri!!

Notepad++ kun je de website in maken.
Webs.com heb je een gratis host + domein naam + .webs.com

Brian

Notepad++ is een uitgebreid kladblok.
Je kan hier je .html bestanden maken een html cursur staat hier : Klik

Daar is de cursus voor je loopt hem stap voor stap na en zo leer je een website maken;)

Wat wordt verstaan onder een "mobiele website"?

In principe is elke website mobiel want hij staat op het internet en kan door elk apparaat benaderd worden:rolleyes:

Ik versta onder een mobiele website een website die speciaal voor de mobiel is gemaakt.
Zo ziet www.rtlnieuws.nl op je mobiel er anders uit dan op je pc. ;)

Hoi Youri,
Als ik de code van rtlnieuws.nl bekijk, geloof ik niet dat ze iets speciaals hebben gedaan om deze site er op een mobieltje anders uit te laten zien.
Mobieltjes hebben een eigen bekijk-programma voor websites. Dat zorgt ervoor dat alles passend gemaakt wordt voor het kleine beeldscherm, en dat gaat vanzelf. :)

Heb je je eigen site al eens bekeken op een mobieltje, en komt het er dan goed of niet goed op?
(ik heb geen mobieltje met internet, dus ik kan het niet zien.)

Als het niet goed gaat, ligt het aan de opmaak (layout) van je site. Die opmaak zit ingebakken in het sjabloon (de "template") dat je gekozen hebt toen je de site bij webs.com ging maken.

In principe kan je dat sjabloon ook aanpassen: met speciale regeltjes voor hoe je site er op een mobieltje uit moet zien. Maar dat is best ingewikkeld. Je moet daarvoor niet alleen de HTML-taal kennen, maar ook de taal CSS.
Met CSS (Cascade Style Sheets = "waterval stijlbladen") kan je speciale opdrachten voor de vormgeving op een mobieltje geven.
  • Kijk, bij jouw site ziet een deel van de CSS er zo uit: vogue-css.txt
Ik heb er zelf jaren over gedaan om (in mijn vrije tijd) een beetje de CSS-taal onder de knie te krijgen... maar het is wel heel erg leuk! :)

Als je HTML en CSS wilt leren om helemaal zelf je eigen website met je eigen codes te bouwen, dan kan je daarvoor een (gratis) online cursus doen.
Maar de cursus die hierboven staat is nogal verouderd. Daar staan dingen in die intussen geen goede codes meer geven.
Een betere cursus is: www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS
Of je het sjabloon/CSS-stylesheet van jouw site wel zou kunnen aanpassen, weet ik eigenlijk niet. Dat wordt indirect afgetapt van een website "websimages.com". Het zou kunnen, dat je bij webs.com ook eigen stylesheets kunt gebruiken, maar het zou ook kunnen van niet. Dat hangt af van de aftap-methode van webs.com. Het kan zo geregeld zijn dat je er niet bij kunt komen.
Met wat ik in de code zie staan, denk ik eigenlijk dat het niet kan. Jammer! :confused:

PS-2
Of je met een (met Notepad++) eigengemaakte site op webs.com terecht kunt, weet ik ook niet. Als webs.com een eigen ingebouwde web-editor heeft om pagina's mee te maken, en je niet zelf complete pagina's of andere bestanden kunt uploaden, zal het niet kunnen. Dat hangt van het inlog/beheersysteem van webs.com af (dat ken ik niet).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan