Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: systeemherstel en windows update

Junior Member
    Afstand tot server
    ±86 km
    Vraag is niet opgelost

Angry systeemherstel en windows update

Bij het willen maken van een herstelpunt in windows vista home premium krijg ik de mededeling:
    Bij de provider van schaduwcopieen is een onverwachte fout opgetreden bij het verwerken van de opgegeven bewerking fout melding (0x8004230F).

Tevens geeft windows update aan dat er geen updates beschikbaar zijn, deze melding krijg ik reeds 2 weken, terwijl er wel degelijk updates aanwezig zijn als ik dat verzoek op mijn andere pc
    Graag uw hulp, ik heb reeds veel verzocht in services Volume shadow copy , maar niets lost het probleem op.
    Laatst aangepast door tanten : 21 november 2010 om 10:32 Reden: tekst gecorrigeerd
    tanten

Tera Honourable Senior Member Quandor's avatar
    Ik vond op een buitenlands forum een lotgenoot van je (weliswaar Win7, maar wel met identieke probleemvermelding). Die heeft het probleem op kunnen lossen : Klik
    Laatst aangepast door Quandor : 21 november 2010 om 10:52
    Mvg. Quandor

Junior Member
    Afstand tot server
    ±86 km

update en herstepunt probleem

Merci Quandor, echter dit helpt ook niet, VSS staat aangeven als opgestart
    tanten

Tera Honourable Senior Member Quandor's avatar
    Systeemherstel uitschakelen, de machine daarna opnieuw opstarten en weer inschakelen al geprobeerd?
    Laatst aangepast door Quandor : 21 november 2010 om 11:40
    Mvg. Quandor

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Goede tip van Quandor. Mocht dat niet helpen, dan zul je verder moeten gaan duiken in VSS. [VSS is uitbreidbaar. Een hoop backup-programma's (denk aan Norton Ghost 14 etc.) hebben hun eigen VSS component geregistreerd.]

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k vssadmin list writers
    Kijk of alle gemelde VSS-writers "Status [1] Stabiel" hebben.
    Is dat niet het geval, dan moet je je gaan afvragen welke vss writer het is en of daarvan een update of herstel-installatie zou kunnen helpen.
    Krijg je een melding dat je administratieve rechten nodig hebt, maak dan een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad met opdrachtregel: cmd.exe /k vssadmin list writers
    Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 21 november 2010 om 11:18
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Junior Member
    Afstand tot server
    ±86 km

systeemherstel vista werkt niet

Hallo, als eerste merci voor jullie hulp.
    Bbeide adviezen opgevolgd, echter helaas nog geen resultaat.
    bij cmd .exe vssadmin list writers alles ok bij de vss writers.
    Nog meer tips
    tanten

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Probeer of SURS wellicht een oplossing biedt voor (minstens) de Windows Update problemen.

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Junior Member
    Afstand tot server
    ±86 km

systeemherstel werk niet meer

vsswriters.txtvsswriters.txtvsswriters.txtWindows update weer OK, echter nog steeds het probleem met systeemherstel wat niet werkt.
    bijgevoegd mijn resultaat van vss writers, is hier iemand die daar iets vreemds aan ziet?

tanten:
    tanten

9. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners