systeemherstel en windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

tanten

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
5
Bij het willen maken van een herstelpunt in windows vista home premium krijg ik de mededeling:
Bij de provider van schaduwcopieen is een onverwachte fout opgetreden bij het verwerken van de opgegeven bewerking fout melding (0x8004230F).

Tevens geeft windows update aan dat er geen updates beschikbaar zijn, deze melding krijg ik reeds 2 weken, terwijl er wel degelijk updates aanwezig zijn als ik dat verzoek op mijn andere pc
Graag uw hulp, ik heb reeds veel verzocht in services Volume shadow copy , maar niets lost het probleem op.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond op een buitenlands forum een lotgenoot van je (weliswaar Win7, maar wel met identieke probleemvermelding). Die heeft het probleem op kunnen lossen : Klik
 
Laatst bewerkt:
update en herstepunt probleem

Merci gast0225, echter dit helpt ook niet, VSS staat aangeven als opgestart
 
Systeemherstel uitschakelen, de machine daarna opnieuw opstarten en weer inschakelen al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Goede tip van gast0225. Mocht dat niet helpen, dan zul je verder moeten gaan duiken in VSS. [VSS is uitbreidbaar. Een hoop backup-programma's (denk aan Norton Ghost 14 etc.) hebben hun eigen VSS component geregistreerd.]

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k vssadmin list writers
Kijk of alle gemelde VSS-writers "Status [1] Stabiel" hebben.
Is dat niet het geval, dan moet je je gaan afvragen welke vss writer het is en of daarvan een update of herstel-installatie zou kunnen helpen.
Krijg je een melding dat je administratieve rechten nodig hebt, maak dan een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad met opdrachtregel: cmd.exe /k vssadmin list writers
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
systeemherstel vista werkt niet

Hallo, als eerste merci voor jullie hulp.
Bbeide adviezen opgevolgd, echter helaas nog geen resultaat.
bij cmd .exe vssadmin list writers alles ok bij de vss writers.
Nog meer tips
 
Probeer of SURS wellicht een oplossing biedt voor (minstens) de Windows Update problemen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan