OCZ Vertex 2 60 gb plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmerman

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
28
Hallo,

Ik had een vraag met betrekking tot een ssd.
Ik heb deze onlangs aangeschaft, maar hij haalt de prestaties niet zoals die zijn aangegeven.
Namelijk
* Interne gegevenssnelheid * 285 MBps (lezen) / 275 MBps (schrijven)
Hij leest namelijk maar 180mb/s.
Voor schrijven weet ik het niet want die kon ik niet aan de praat krijgen met HD tune pro (trail).
Mijn moederbord ondersteund sata 300 dus hier kan het ook niet aan liggen lijkt me?

Wat moet ik doen om toch optimaal te profiteren van mijn SSD?


P.S. WD Caviar black is dat ook een sata 300 aansluiting?
 
Wat de fabrikant ook opgeeft, je haalt nooit het maximale. Ik heb de Agiliti 2van OCZ en kom ook ongeveer op de snelheid die jij aangeeft.
 
en als ik nou een kaart koop met sata 3 (600mb/s??) aansluiting en die in een pci slot of pci-e slot stop van mijn moederbord?
 
Ja dat ga ik vanavond even doen.
Alleen waar kan ik zien of mijn SSD in AHCI mode staat of in IDE mode.
Volgens mij is AHCI toch standaard?
 
Ik heb de firmware update uitgevoerd en volgens mij helpt het. Ik ben helaas mijn andere testresultaat kwijt, maar deze zit nu max 238 mb/s.

Bedankt;)
 
Ik heb de firmware update uitgevoerd en volgens mij helpt het. Ik ben helaas mijn andere testresultaat kwijt, maar deze zit nu max 238mb/s.

"Hij leest namelijk maar 180mb/s." schreef je eerder, dus een aanzienlijke verbetering.

Met dank aan Harry Snor. :thumb:
 
Hoi !

Allicht ten overvloede:

Met optimale instellingen behoor je in de Win 7 rating 7.6 te scoren bij primaire HDD.

Staat je SSD in IDE-mode kom je tot 7.3

Uiteraard betreft dit alleen de OCZ Vertex 2.

Greetz,

Harry.
 
Zonder dat ik de firmware heb ge-update haalt mijn OCZ Agility een score van 7.7.
[smallimg]http://www.nucia.eu/forum/attachment.php?attachmentid=8438&stc=1&d=1287235802[/smallimg]
(Klikbaar)

Merk wel dat de ene keer 7.7 wordt gegeven en de andere keer 7.6 als score. Zoals je in de bovenstaande score kan zien, is nu niet de harde schijf, maar de CPU het langzaamste.:p
 
Hoi !

Dat weergeven van 7.6 of 7.7 heb ik ook gemerkt, waar dat aan ligt .......??

Jouw systeem is in het geheel wat sneller dan mijn AMD-speeltje: ik scoor 4 x 7.4 en 1 x 7.6, van boven naar beneden.

Maar ik draai nog met DDR 2geheugen, komende weken ga ik overstappen op 'n nieuw mobo + DDR 3geheugen; mobo ligt eral, maar geheugen moet ik nog uitzoeken.

Greetz,

Harry.
 
Ik ben met DDR3 geheugen over gestapt van 6GB Kingston HyperX (1375MHz) naar 6Gb Dominator GT (1600MHz). Hier merk ik ook duidelijk een verbetering.
 
Hoi !

Bedankt voor de tip, ik ga in elk geval voor 8Gb. 1600 MHz.

Zal es kijken bij Corsair wat ze in de aanbieding hebben.

Greetz,

Harry.
 
Mijn score staat ''slechts'' op 7.1. Ik zal dus binnenkort ook even die andere tool moeten gebruiken om dit resultaat nog hoger te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan