• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Beste helpers,

Inmiddels is het half 5 's nachts en zit ik met mijn bestandje te worstelen. :confused:

Ik zie zoveel verschillende oplossingen voorbijkomen dat ik niet weet welke te kiezen voor het volgende. In kolom B wordt een tijd ingevuld. Wat ik graag zou willen, is dat er een datum in kolom A verschijnt. Dit lukt met de volgende formule in A1:

=ALS(B1="";"";VANDAAG())

Deze formule kan ik gerust doorvoeren naar beneden. Dat werkt perfect. Echter, de volgende dag is de datum aangepast naar de datum van die dag en dat is niet de bedoeling, want het gaat om een doorlopende rapportage.

Zoals ik al zei, kom ik zoveel oplossingen tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke is de juiste? :confused:

Alvast bedankt, Wheel :o

Ik ga nu proberen met mijn hersens in de kronkels om nog wat te slapen. :shocked:

Laatst bewerkt:
Hoi ExcelAmateur,

Als iemand een amateur is, ben ik het wel :shocked:

Ik heb deze code ingevoerd als ik met rechts klik op het bladtab en dan bij programmacode weergeven.

Nu hopen dat de datum morgen blijft staan. :D

Thnx voor je antwoord. I'll let you know.

Wheel. :thumb:

Helaas wordt de datum met de ingevoerde code niet vastgehouden. Ik heb alles maar verwijderd en het wordt handmatig maar ingevoerd. :confused:

Wheel.

wheel,

Kijk eens wat deze code bij je doet.
Als je in kolom A op een cel klikt zet hij de datum neer.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("A1:A100")) Is Nothing Then 'Zo nodig de range aan passen.
    Target.Value = Date
  End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan