WOL over internet met pc achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
273
Beste mensen,

Ik heb al gezocht naar manieren om dit te doen. Maar elk topic heeft het puur over een lan WOL.

Nu is mijn vraag of ik dit ook op een andere locatie over het internet kan laten doen?
Nu zou dit geen probleem moeten zijn als ik direct naar het ip adres kon pingen, maar ik ga ervanuit dat als ik naar het ip adres van mijn thuisadres ping niet veel gebeurd gezien mijn pc op een 192 netwerk zit en mijn internet adres iets compleet anders is.

heeft iemand misschien een link naar een goede uitleg waar ik dit kan vinden? of misschien zelf de nodige uitleg hiervoor?

bij voorbaad bedankt! :thumb:
 
Nee je zult als eerst in de router moeten aangeven dat het mag, naar welk ip adres, dat is dus het ip adres van de machine die je wilt bereiken en over welke poort, waar je dit precies doet is te vinden in de handleiding van de router.
Daarna als je dus op een andere locatie zit en je wilt dan naar die pc toe, dan typ je in het adres wat jij van je provider hebt gekregen, ook deze vind je terug in je router onder de internet status tabblad, je typt dus in (voorbeeld) 88.13.99.00:1000 de dubbele punt geeft aan welke poort je wilt bereiken, de router herkent dan een aanvraag en zal je doorsluizen naar de pc (ip adres lokaal) die je ingevuld hebt.
Dus je doet het bijna goed alleen nu spreek je van buiten het interne ip adres aan en dat zal nooit werken. Je moet het dus eerst in je router aangeven.

Misschien kun je vertellen welke router je hebt?

De term die jij gebruikt, WOL (wake over lan) zegt al inderdaad dat dat alleen voor je interne gebruik is, ik ga er van uit dat je van buiten af je pc wilt benaderen.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reply, is een duidelijk antwoord waar ik mee aan de slag ga wanneer ik thuis ben.

heb deze router Sitecom Wireless-N Broadband Router-300N - Wl-350, deze zit dan wel weer achter een copperjet 1616. Deze heeft namelijk geen draadloos.
 
Ik neem aan dat de copperjet in bridging modus staat ingesteld. Je moet dus even nakijken welk ip-adres je draadloze router heeft op de Internet-verbindingskant (ook wel WAN-kant genoemd).

Is dat NIET een 172.x.x.x of 10.x.x.x of 192.168.x.x ip-adres, dan staat de copperjet inderdaad in bridging modus. Je hoeft dan alleen op je draadloze router portforwarding in te stellen.

Overigens moet je voor WOL weten welk MAC-adres van toepassing is op je pc én je pc moet (natuurlijk) bedraad zijn aangesloten (WOL werkt niet over draadloos).
MAC-adres van je pc (op de bedrade netwerkverbinding) achterhalen met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Kijk naar Fysiek adres dat genoemd wordt bij de bedrade netwerkverbinding. Dat is het MAC-adres dat je nodig hebt om te gebruiken bij WOL.

Succes,

Tijs.
 
Hoe doe ik dat? in Bridge mode zetten?
Bij WAN settings heb ik PPP-0, hier kan ik RFC1483bridged selecteren in plaats van PPP0A. Is dat de optie die ik moet hebben?

dat is het enige wat ik kon vinden dat betrekking kon hebben tot bridge mode.
 
Géén Internet-aanpassingen doen in je router, en ook niet in je copperjet! Dat is die WOL functionaliteit niet waard, zéker niet omdat jouw (netwerk-)kennis behoorlijk klein lijkt te zijn(!)

Ik verwijs terug naar mijn vorige posting, waar ik vraag welk IP-adres je draadloze router heeft op de Internet-verbindingskant. Richt je daarop. Staat daar een publiek ip-adres (dus NIET een 172.x.x.x, NIET een 10.x.x.x en ook NIET een 192.168.x.x ip-adres), dan zou het genoeg moeten zijn om portforwarding in de router te gaan doen zoals aangegeven door jjw.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan