Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Opstartprobleem Acer laptop

  1. #1

    Exclamation Opstartprobleem Acer laptop

    Beste mensen,

    Mijn Acer Aspire 5541 weigert windows 7 64bit op te starten. Ook veilige modus weigert hij (details veilige modus onderaan). Hij blijft hangen wanneer in beeld komt: "Windows starten...". Het logo van windows komt dan nog netjes in beeld en vervolgens blijft deze infaden en outfaden (wat hij altijd doet bij opstarten, maar nu tot in den treuren).

    Na verscheidene pogingen van afsluiten en opnieuw opstarten gaf hij opstartherstel aan. Dit heb ik nu 6maal uitgevoerd, vier maal zonder succes. Dit zijn de details van de fouten die hij aangeeft:

    "Deze computer kan niet automatisch worden hersteld

    Verwijder onlangs aangesloten apparaten, zoals camera's of draagbare muziekspelers en start vervolgens de computer opnieuw op. Neem voor ondersteuning contact op met de systeembeheerder of de fabrikant van de computer als dit bericht opnieuw wordt weergegeven.

    Klik op Voltooien om dit programma te sluiten en de computer af te sluiten."


    Details van problemen
    Probleemhandtekening:
    Gebeurtenisnaam van probleem: StartupRepairOffline
    Probleemhandtekening 01: 6.1.7600.16385
    Probleemhandtekening 02: 6.1.7600.16385
    Probleemhandtekening 03: unknown
    Probleemhandtekening 04: 21200802
    Probleemhandtekening 05: AutoFailover
    Probleemhandtekening 06: 4
    Probleemhandtekening 07: 0x7e
    Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
    Landinstelling-id: 1043

    Details van diagnose- en herstellen
    Logboek voor diagnose en herstellen van Opstartherstel
    -------------------------
    Tijd van laatste keer opstarten: 27-11-2010 17:45:24 (GMT)
    Aantal herstelpogingen: 4

    Details van sessie:
    -------------------------
    Systeemschrijf = \Device\Harddisk0
    Windows-map = D:\Windows
    AutoChk uitvoeren = 0
    Aantal hoofdoorzaken = 4

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Naar updates zoeken
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 0 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Test van systeemschijf
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 0 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Diagnose van schijffout
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 109 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Metagegevens van schijf testen
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 47 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Doel besturingssysteem testen
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 109 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Volume-inhoud controleren
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 250 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Diagnose van Opstartbeheer
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 0 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Diagnose van opstartlogboek van systeem
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 0 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Diagnose van gebeurtenislogboek
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 171 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Interne status controleren
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur: 47 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Test van opstartstatus
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 16 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Controle van installatiestatus
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 514 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Test van hive's in register
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur: 3120 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Diagnose van opstartlogboek van Windows
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur = 0 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Analyse van bugcheck
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur: 1030 ms

    Uitgevoerde test:
    -------------------------
    Naam: Toegangsbeheer testen
    Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
    Tijdsduur: 242660 ms

    Gevonden hoofdoorzaak:
    -------------------------
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\dot3ui.dll. Oude waarde: 0x0

    Gevonden hoofdoorzaak:
    -------------------------
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\dpapimig.exe. Oude waarde: 0x0

    Gevonden hoofdoorzaak:
    -------------------------
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\dpapiprovider.dll. Oude waarde: 0x0

    Gevonden hoofdoorzaak:
    -------------------------
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\DpiScaling.exe. Oude waarde: 0x0

    -------------------------
    Verder nogmaals dezelfde gegevens x 3 die uit de voorgaande diagnoses zijn gerold. Helemaal onderaan stond nog:

    Gevonden hoofdoorzaak:
    -------------------------
    Onbekende bugcontrole: Bugcontrole 7e. Par

    Details veilige modus
    Bij veilige modus loopt hij ook vast en loopt hij vast nadat het volgende bestand is geladen:
    Geladen: \Windows\system32\DRIVERS\AtiPcie.sys


    Ook heb ik systeemherstel geprobeerd naar 2 dagen eerder, toen hij nog prima functioneerde. Een ideetje van iemand, namelijk via opdrachtprompt bootrec /fixboot intypen werkt ook niet. Ik heb me suf gegoogled, maar de informatie die ik zoek kan ik niet terugvinden!

    PS: Een optie om bestanden van de 'stukke' laptop overzetten naar een externe harde schijf of pc vind ik ook een goede oplossing! De bestanden moeten bewaard blijven, dat is top priority.

    Bij voorbaad heel veel dank!

  2. #2
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Er lijken bestandrechten-problemen te zijn, als ik je log-bestand zo volg.

    Specifiek gaat het om:
    Details van sessie:
    -------------------------
    Systeemschrijf = \Device\Harddisk0
    Windows-map = D:\Windows
    AutoChk uitvoeren = 0
    Aantal hoofdoorzaken = 4
    die blijkbaar wordt uitgewerkt in (even samengevoegd):
    Gevonden hoofdoorzaak:
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\dot3ui.dll. Oude waarde: 0x0
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\dpapimig.exe. Oude waarde: 0x0
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\dpapiprovider.dll. Oude waarde: 0x0
    Ongeldige ACL's voor bestand D:Windows\system32\DpiScaling.exe. Oude waarde: 0x0
    Vergelijk eens de bestandsrechten van die 4 bestanden met de rechten op andere bestanden in de D:\windows\system32 map: Rechtsklik op zo'n genoemd bestand, kies Eigenschappen, kies tabblad Beveiliging en kies dan knop Geavanceerd. ACL staat voor Access Control List, oftewel de lijst van gebruikers en groepen die rechten hebben op die bestanden en welke rechten dat dan zijn.

    Vergelijk die rechten-informatie met een ander bestand (bij voorkeur een .dll bestand) in dezelfde map.

    Wellicht ligt daar het probleem met systeemherstel.

    Succes,

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 28 november 2010 om 13:03
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  3. #3
    Bedankt voor snelle reactie!

    Hoe kan ik deze informatie te voorschijn halen, wanneer ik niet in windows terecht kom. Rechter muisknop op de .dll files in de foutenrapportage helpt niet.
    Laatst aangepast door Mik Zjegger : 28 november 2010 om 22:59 Reden: Quoten niet nodig bij direct reageren

  4. #4
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Wat je kunt doen is gebruik maken van Hirens Boot CD, waarvan de instructies om ze te maken in posting #3 staan.

    Start de pc op vanaf de Hirens boot cd (of Hirens memory-stick, wat je maar gebouwd hebt). Start Mini Windows XP.
    Ga naar de system32 map onder Windows-map, maak eerst kopieën van de 4 genoemde bestanden.
    Rechtsklik daarna op elk van de 4 bestanden, en kies Reset permissions.
    Er wordt dan een DOS-venster geopend waarin de rechten op Everyone ("Iedereen") full control (="Volledige rechten") wordt gezet.
    Zodra de Processed melding ontstaan is kun je het DOS-venster afsluiten via het rode kruisje en het volgende bestand van de 4 gaan doen.

    Herstart de pc (dus niet meer opstarten van de Hirens CD), en kijk of je daarna wél succesvol Veilige modus kunt starten en Systeemherstel kunt gaan doen.

    Hopelijk levert dit wat op.

    Succes,

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  5. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners
Aanbiedingen