Help! Laptop batterij laadt niet meer dan 86%

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Hallo allemaal,

Ik heb dit probleem al sinds een paar dagen. Als ik mijn laptop oplaad, dan zie ik dat het niet hoger gaat dan 86%. Ook blijft zo'n oranje lichtje aan die aangeeft dat het aan het laden is. Hij springt nooit op blauw [Dat het 100% geladen is].

Ik heb ergens gelezen dat je je batterij moet kalibreren of iets dergelijks. Ik heb het dus een paar keer helemaal leeg laten lopen tot dat ie zelf uitviel. Weer opgeladen [tot 86% dus] en weer leeg laten lopen. De eerste keer ging hij wel tot 90% maar daarna is het weer terug bij 86%.

Ik heb een Acer aspire en mijn batterij is van 6-cell Li-ion. Ik heb mijn laptop pas een maand of drie dus er zit vast nog wel garantie op toch?

Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit kan oplossen? Als je wat meer moet weten dan hoor ik het graag.

Alvast Bedankt!!

Goedenavond,

Ik zou toch maar even aanspraak maken op de garantie dit is niet normaal.

Wij kunnen je inderdaad van alles aanbieden maar ik zou eerst toch maar eens terug gaan naar de winkel en aanspraak doen op je garantie.

grtjs jjw

ik ga helemaal mee met de reacties van
jjw en modag
ik zou eerst naar de winkel gaan en vragen om reparatie
(en kalibreren is met een touchscreen :cool:)

Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen gelijk naar de winkel en geef het door als het gelukt is. Wel wil ik weten hoe dat kan gebeuren en wat ik er tegen kan doen. Maar voor nu, thanx! :thumb:

Goedenavond,

Ik zou toch maar even aanspraak maken op de garantie dit is niet normaal.

Ik ben naar de winkel geweest en ze hebben mij de nummer van Acer gegeven zodat ik ze bel om het op te komen halen. De klantenservice van Acer heeft mij verteld dat het 10 werkdagen kan duren. Ok dus dat is "Opgelost". Zou ik nu een back-up moeten maken? De winkel adviseerde dat wel. Hoe maak je uberhaupt een back-up (Nooit eerder gedaan). Naast mij documenten..blijven ook de software en andere dingen intact die ik heb gedownload en/of gekocht?

Graag tips daarover. :thumb:

Opgelost!

Acer heeft gevraagd om het op te sturen binnen 10 dagen en ik krijg het binnen 10 werkdagen ook terug. Tnx iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan