Jezelf admin maken op een XP Computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finded

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2010
Hee Helpmij helpers, :P

Ik heb een oude computer van zolder gevist die het eigenlijk nog prima doet.
een account zonder password en een account met.

Jammer genoeg is het account met password het administator account. Ik weet het pass niet dus daar baal ik flink van.

Zou er een makkelijkere mogelijkheid zijn dan je computer resetten?
Ik hoop niet dat dit onder Hacken valt want het is voor eigen gebruik.

Groeten Finded.

op het account gaan zonder wachtwoord, daarin start uitvoeren-> cmd intypen enter

dan in dit venster:
Net user je krijgt alle gebruikers te zien die die pc gebruiken kies de naam die je moet hebben en typ:
net user naam account *
dan komt er dit te staan:
typ een nieuw wachtwoord voor de gebruiker: hier komen geen ***** te staan dus je wachtwoord goed typen anders werkt het niet.

Veel suc6;)

@Nicj56: Zonder administrator-rechten kunnen geen wachtwoorden worden ingesteld op andere accounts dan die van jezelf...

@topic-starter: Start de PC eens op in Veilige modus, en log in als de gebruiker Administrator
Als dat lukt, reset dan het wachtwoord van het 'normale' admininistrator-account, via de methode die Nicj56 aangaf, of via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts

Succes,

Tijs.

Oké, maar bedankt voor de tip(Grtz Nicj56).:thumb::thumb:

Re:

Als ik geen password heb kan ik niet inloggen als administator. Lijkt me.
En als ik mijn computer opstart krijg ik geen keuze om in veilige modus op te starten

Normaal gesproken heeft het account Administrator geen wachtwoord...

En opstarten in Veilige modus doe je d.m.v. herhaaldelijk op F8 drukken zodra het BIOS scherm voorbij is (dus vóórdat Windows echt opstart).

Je krijgt dan een keuzemenu, waar ook Veilige modus bij staat. Kies Veilige modus en druk op Enter. Er wordt gevraagd welke Windows moet worden opgestart, ook daar gewoon op Enter drukken.

Afhankelijk van de inrichting van XP wordt je een inlogscherm getoond (met Administrator erbij) of niet. Probeer dus op Administrator in te loggen, zonder een wachtwoord op te geven.
Krijg je helemaal geen inlogscherm, dan wordt automatisch ingelogd op Administrator.

Tijdens het opstarten in Veilige modus wordt nog een vraag gesteld of Systeemherstel gestart moet worden. Geef aan dat systeemherstel niet nodig is.

Doe dan verder de stappen waar ik het over had. Bovendien (nog een tip) kun je ervoor zorgen dat het account dat géén wachtwoord heeft (wat je dus normaal gebruikt) administrator-rechten krijgt. Je hoeft dan niet in te loggen op dat account waar je het in je startposting over had. In onderstaand voorbeeld heet het account zonder wachtwoord Gebruiker. Aanpassen aan jouw account-naam, als dat niet Gebruiker is.
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
net localgroup administrators Gebruiker /add

Het account zonder wachtwoord heeft vanaf dan ook administrator-rechten.

Na deze acties de pc weer normaal herstarten, dus bij de herstart géén F8 gebruiken.

Informatie over XP opstarten in Veilige modus had je trouwens makkelijk kunnen opzoeken op Google etc.

Tijs.

Re

Heel erg bedankt voor al jullie advies en tips,
Ik ga het proberen!

Finded

Ik vind het verbazingwekkend dat je alweer een nieuwe vraag stelt op het forum, terwijl er nog geen terugmelding is over deze 'oude' vraag?

Graag de moeite nemen wat terug te melden m.b.t. deze oude vraag.

Tijs.

Re

Ik vind het verbazingwekkend dat je alweer een nieuwe vraag stelt op het forum, terwijl er nog geen terugmelding is over deze 'oude' vraag?

Graag de moeite nemen wat terug te melden m.b.t. deze oude vraag.

Tijs.

Ik snap niet wat je bedoeld met deze 'oude vraag'?

Met 'de oude vraag' bedoel ik de vraag waar je nu naar kijkt (dus die over admin maken in XP). De nieuwe vraag is deze.

Tijs.

Re

Het opstarten in velige modus is gelukt maar als ik dan wil inloggen als administator zit er ook een password op :shocked:.
Das best balen en ik denk dat er niet meer oplossingen/mogelijkheden zijn.

nog bedankt voor jullie hulp!

P.s tijs mag je dan geen 2 vragen tegelijk stellen. Ik snap niet wat je probleem is?

P.s tijs mag je dan geen 2 vragen tegelijk stellen. Ik snap niet wat je probleem is?