Gridview custom binding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokertoxic

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Berichten
25
hey,


ik heb een vraag i.v.m. de custom binding van een gridview.

is het mogelijk om een methode aan te roepen van een object?

grtz!
 
ik weet niet of jullie precies snappen wat ik bedoel.

ik moet een programma maken voor een sport vereniging, de bedoeling van de gridview is dat er een soort van planning wordt weergegeven:

| activiteitnaam | startuur | stopuur | deelnemers |

wat ik doe is een List ophalen met daarin planningDetaillijn objecten in, die List bind ik dan aan mijn gridview, dit lukt voor 'activiteitnaam', 'startuur' en 'stopuur' maar voor de 'deelnemers' niet, ik moet namelijk controleren of een deelnemer geen andere activiteit volgt als hij een andere activiteit volgt dan moet die deelnemer zijn naam tussen (.....) staan. dus heb ik in mijn klasse planningDetaillijn een methode geschreven die dit gaat controleren en een String returnt met de juiste weergave van de namen.

wat heb ik gedaan ik heb van de kolom deelnemers een template field gemaakt en daarin een label geplaatst die label zou dan die controle methode uit de klasse PlanningDetaillijn moeten aanroepen. en het is dit, dat niet lukt.
 
Je zou het op meerdere manieren kunnen oplossen. Allereerst door de check uit te voeren voordat je naam toevoegt aan je list.

De andere oplossing is om de check uit te voeren in het rowdatabound event van de grid.

Code:
Protect Sub Gridview1_Databound(Byval sender as object, e as GridViewRowEventArgs) handles GridView1_RowDataBound

If e.row.RowType = DataControlRowType.DataRow

Dim label = DirectCast(e.FindControl("NaamLabel"),Label)
Dim deelnemers = DirectCast(e.DataItem,planningDetaillijn).deelnemers

If Not deelnemers Is nothing then

label.Text = ///Voor check uit op deelnemer welke string teruggeeft

End If


End If


Heb het even uit het hoofd gedaan, dus zou een klein foutje gemaakt kunnen hebben :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan