windows firewall werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Pc met windows xp service pack 3. Ik kom er zojuist achter dat windows firewall niet meer werkt. Heb met Microsoft Security Essentials een scan gedaan ; hier komt niets uit. Met Spybot Search & Destroy kwamen er wel enkele dingen uit ; deze gerepareerd. Als ik ga naar configuratiescherm-windows firewall, krijg ik de melding : "de windows firewall instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service windows firewall / internetverbinding delen starten ?" Kies ik voor "ja" krijg ik de melding dat hij deze service niet kan starten. Als ik ga naar start-uitvoeren-services.msc-fout 1068 ; afhankelijkheidsservice-of groep kan niet worden gestart"
Wie weet hier een oplossing voor ?
 
Hoi,
pobeer eens het volgende:
run>cmd>enter>typ
sfc /scannow
enter
Windows Cd bij de hand houden
Als alles niet lukt klik op de link in m'n handtekening,update het programma en laat 't in de veilige modus draaien.
Succes.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben als eerste met de oplossing van Peter 118 bezig ; Methode 2: De standaard security descriptor voor de SharedAccess-services herstellen.Hierbij heb ik de registersubsleutel Security verwijderd, pc opnieuw opgestart maar helaas, foutmeldingen blijven hetzelfde. Vervolgens staat er :
Als u Microsoft COM- (Component Object Model), DCOM- of Microsoft COM+-toepassingen uitvoert voor de Windows Firewall-service, moet u bovendien de volgende stappen uitvoeren:
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\AppID\{ce166e40-1e72-45b9-94c9-3b2050e8f180}

Nu weet ik niet of ik de bovenstaande toepassingen uitvoer voor de Firewall-service, maar ik heb toch de stappen doorlopen. Echter de AppID die vermeld wordt bij "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes" ontbreekt bij mij. Dus gaat denk ik ook niets worden......
 
Probeer de optie van mij ook eens.
:( Wij hebben deze pc 2 jaar geleden gekocht van iemand, en er geen cd bijgekregen....
Als ik kijk bij systeemeigenschappen, zie ik dat Windows XP Professional, versie 2002 met service pack 3 geinstalleerd is. Geregistreerd op onze naam en met een "sleutelnummer". Helaas nogmaals geen cd.....
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er ook geen lenen? Weet het,dit is een lastige,je vindt niet zomaar iemand met een slipstream cd met XpProSp3 erop.
Het is altijd een handicap,wanneer je problemen krijgt/hebt, dat je geen originele cd hebt met het OS erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan