windows xp iconen voor win 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
223
Hallo,
Ik heb windows 2000 (ja ik weet het, ik heb al zo'n beetje elk besturingssysteem gebruikt :)) en nu is mijn vraag als ik de windows XP iconen kan krijgen voor windows 2000. Ik weet wel dat je de iconen van de snelkoppelingen kan veranderen, maar kan dat ook met bijv. Deze computer en de Prullenbak?
Of kan ik gewoon van mijn XP computer de shell32.dll kopiëren en op mijn win 2000 computer zetten?
Of is er ook toevallig een mogelijkheid om het windows XP thema (luna volgens mij...) in win 2000 te zetten?
Alvast bedankt!
 
Ik zou er geen probleem van maken. Gewoon uitproberen.
Thema downloaden en proberen te installeren op je win2000. Werkt het niet jammer dan...
Maak van te voren even een herstelpunt zodat je altijd terug kunt.
en die shell32 zou ik ook proberen. even kijken af er al zo'n map bestaat. Via zoeken.
Dan moet je hem even een andere naam geven. shell33.dll of zo.

Maak van te voren even een herstelpunt zodat je altijd terug kunt.
 
Themes werken niet onder Win 2000. Deze feature is er pas vanaf XP.
 
Ik ga het even proberen, eerst even m'n XP computer opstarten en het bestand op USB zetten.
Hopelijk werkt het! :)
 
Slecht nieuws, het werkt helaas niet.
Ik probeer het thema bestand te openen, maar hij herkent het bestand niet. Als ik naar start ga, uitvoeren en themes typ, krijg ik wel het venster van de thema's. Ik selecteer het Luna thema maar bij het voorbeeld krijg ik een zwart scherm. Als ik op toepassen klik krijg ik gewoon het zelfde thema maar dan met een paar andere iconen.
Ik probeerde ook het shell32.dll te plaatsen in: C:\WINNT\system32\ maar hij zegt dat het bestand in gebruik is... Ik heb het bestand maar in mijn documenten geplaatst, ik klikte rechts op 't bureaublad en koos voor effecten. Ik heb alle iconen veranderd door de gene in het shell32.dll (in mijn documenten) maar sommige iconen zoals Mijn computer en Prullenbak werkt niet...
Is er toevallig een programma hiervoor? (iets zoals styler met een XP thema)
Alvast bedankt.
 
Je zit met het probleem dat je in win2000 werkt en zoals RogerS zegt zullen thema's daarin niet werken.
Ik zou even googlen op tweaks win2000. misschien kom je dan iets tegen.
 
Via de registry kun je een hoop aanpassen. Maar het gaat een hoop moeite kosten. Zelfs toen W2000 actueel was, was het vinden van de juiste info best lastig. Laat staan heden ten dage.
 
Hallo,
Het is al gelukt!:):d
Ik heb deze website gevonden: Klik
Let op! Er zijn meerdere pagina's (bovenaan zie je staan: pdf, view all steps in one page en daar achter zie je de pagina's). Je moet je wel even registreren voor een gratis account om de bestanden te kunnen downloaden.
Maar wel bedankt :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan