dvd hoesjes printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik print altijd de hoesjes die om de dvd boxen zitten met Nero Cover Designer en soms met HP dirigent maar ze zijn eigenlijk altijd te klein.
Ik ben benieuwd welk programma jullie gebruiken en of dat wel altijd de goede afmeting is
 
Ja cover xp is een erg goed programma om je covers mee te printen. Is gratis en erg makkelijk in het gebruik.
 
Om heel eerlijk te zijn ? Ik gebruik daarvoor eigenlijk geen bijzondere software, maar simpelweg Word.
Hoe ? Ik download een cover en voeg 'm als afbeelding in in Word. Ik zet de pagina in Word op 'liggend', stel de afbeelding in als 'rondom' en tot slot wijzig ik de afmetingen van de figuur in 27,3x18,4 centimeter. Even op de printknop drukken en voila, een perfect passend hoesje.

Afhankelijk van de dikte / kwaliteit van het plastic van je DVD doos (er zitten behoorlijke verschillen in) kun je ook 27,4x18,5 centimeter gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Om heel eerlijk te zijn ? Ik gebruik daarvoor eigenlijk geen bijzondere software, maar simpelweg Word.
Hoe ? Ik download een cover en voeg 'm als afbeelding in in Word. Ik zet de pagina in Word op 'liggend', stel de afbeelding in als 'rondomen tot slot wijzig ik de afmetingen van de figuur in 27,3x18,4 centimeter. Even op de printknop drukken en voila, een perfect passend hoesje.

Afhankelijk van de dikte / kwaliteit van het plastic van je DVD doos (er zitten behoorlijke verschillen in) kun je ook 27,4x18,5 centimeter gebruiken.

gast0225,
dat gaat idd. simpel maar hoe stel ik 'rondom' in want dat kan ik niet vinden ook niet via help. Ik heb Word 2007
 
Zo :

met daarbij de opmerking dat ik de oer-nederlandse kreet 'rondom' gebruikte ipv 'contour'. (daarna kun je de afbeelding vrij verschuiven op je scherm.)

ps. vergeet bij de afbeeldings afmetingen niet de hoogte/breedte vergendeling uit te schakelen anders krijg je never de exacte waardes van 27,4x18,5.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 204
Laatst bewerkt:
Ja de vergrendeling had ik gedeblokkeerd, en het bestand was duidelijk.
Bedankt is helemaal goed gelukt, grt Rob
 
je kan ook eens easy cover print proberen is ook gratis en maakt ze automatisch op grote
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan