*** STOP: 0x00000024

Status
Niet open voor verdere reacties.

codlevi

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn laptop (HP TC4200)
Dit is een probleem waarvan velen zeggen dat ik bij command prompt dingen in moet intypen en virus controle uitschakelen. Maar ik kan dat niet; als mijn computer opstart, dan bij het windows laadscherm geeft hij het volgende weer, daarna start hij opnieuw op. Zoals ik al zei, ik heb een HP TC4200 netbook en daar zit géén cd-drive in, dus Windows Recovery Console helpt óók niet!!
Dit is het bericht van de computer:

A problem has been detected and windows had been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you' ve seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup ulities. Check your hard drive configuration, and check for any updated drvers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:
*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x82B6B490, 0xC0000102, 0x0000000)

Hoi !

Die foutmelding betekent 'n probleem met het NTFS-filesystem.

Normaliter op te lossen door het gebruik van de z.g. recovery-console en de commando's chkdsk /r, fixboot en fixmbr.

Maar als je geen externe CD/DVD-speler tot je beschikking hebt heb je dus 'n probleem.

Ik zou niet weten hoe dit anders op te lossen, tenzij je Win XP op 'n bootable USB-stick zet, en da's niet eenvoudig...

Ik doe het zo: http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html

Greetz,

Harry.

Andere methode: Maak een opstartbare USB-stick van Hiren's Boot CD, met de instructies hoe op memory-stick te zetten: hier (let op: memory-stick wordt helemaal gewist, haal dus eerst bestanden eraf als er nog wat belangrijks op staat).

Zie (ook) deze link, posting #3.

Zodra dan opgestart vanaf de gemaakte memory-stick, kies voor Mini Windows XP. Zodra Mini Windows XP is opgestart, dubbelklik My Computer, rechtsklik op de schijf die je wilt controleren (zal wel de C: schijf zijn), en kies Properties. Ga naar tabblad Tools. Klik de bovenste knop van controleren, vink beide daarna getoonde opties aan en klik OK (of Start, wat er maar staat).

Succes,

Tijs.

Ik snap het niet helemaal, hoe selecteer je dan Mini Windows XP als hij op je stickje staat? En hoe laat je de USB door de pc lezen, want als ik mijn USB erin steek, doet hij hetzelfde als altijd, hij start op --> Windows laadscherm --> blauw scherm --> opnieuw opstarten. Hij leest de USB niet eens. Kun je me in het algemeen iets meer uitleg geven over hoe het in zijn werk gaat? En heb ik bij een boot stick ook Windows XP Tablet PC Edition erop zetten?

Groetjes,

CoDLevi

Laatst bewerkt:
Hoi !

Uiteraard moet je in het bios instellen dat je notebook vanaf de USB-stick als eerste moet opstarten !

Dan kom je in het opstartscherm van Hiren's en kies je voor: mini XP.

That's all !

Greetz,

Harry.

Kijk in dit PDF document (engelstalig).

Ga naar pagina B-3, en zie dat je wat stappen moet nemen om opstarten vanaf USB-stick mogelijk te maken. Wellicht is dat al genoeg om van USB-stick te kunnen opstarten, anders ook even op B-1 en B-2 kijken hoe je de opstart-volgorde zo kunt aanpassen dat de memory-stick als eerste wordt geprobeerd.

Ik ga er wel vanuit dat je een goedwerkende memory-stick gebouwd hebt m.b.v. de gegeven instructies.

Succes,

Tijs.

Gelukt!!

Het is gelukt!! Ik heb chkdsk /c uitgevoerd van Hiren's Boot CD, met Mini Windows XP, en hij heeft heel veel corrupte bestanden verwijderd. Mijn pc doet het weer zonder format!! Bedankt voor de tip!!

Groetjes,

CoDLevi

Mooi dat het probleem is opgelost.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan