laptop geeft fout aan (AVGRSSTX.DDL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tante Connie

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo allemaal...

Sinds vanmorgen opent mijn laptop een venster bij elk programma dat ik aanklik.
Dit geeft hij aan:
C:\windows\system32\AVGRSSTX.DDL is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke instalatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning.
Ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word! :o
Ik heb niet zoveel kennis van computers :P
Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes Connie

Waarschijnlijk heb je AGV als virusscanner.
Daar zit een fout in. Waarschijnlijk een beschadigd DLL bestand.
Ik raad je aan het programma te verwijderen en opnieuw te installeren zoals de melding zelf ook al aangeeft.

Hallo

Ik heb AVG gedeinstalleerd, maar hij geeft nog steeds de fout aan.
Hij geeft het aan bij elk programma dat ik aanklik.
Ook als Windows opstart.
Misschien nog een oplossing??? ;)

PS. Misschien weten jullie een betere (gratis:P) virusscanner???

Groetjes

Laatst bewerkt:
AVG ook al opnieuw geïnstalleerd?
Het kan ook een virus zijn ( trojaans paard) maar we proberen eerst dit.....

Grote kans dat het een virus is dan.
Ik raad je aan naar www.hijackthis.nl te gaan.
Daar kan je alle info vinden over het programma Hijackthis !
Dit zal je moeten installeren en dan daar een log mee maken welke je op die site kan plaatsen. Experts analyseren dat log en helpen je verder. Lukt dit je niet alleen haal er even iemand bij die wat meer verstand heeft van PC's.....op zich is het niet heel moeilijk als je alle stappen op die site volgt hoor.

Doe het volgende:
a. Deïnstalleer AVG.
b. Ga naar deze webpagina en download de voor jouw besturingssysteem geldende AVG Remover. Draai dat programma.
c. Installeer daarna AVG opnieuw, want er zouden dan geen sporen van de 'oude' AVG meer mogen zijn.

Succes,

Tijs.

@pederoco: Sorry dat ik het zeg, maar je link geeft 'valse' informatie: avgrsstx.dll is wel degelijk een onderdeel van AVG als dat bestand in de submap system32 van je Windows map staat

Natuurlijk kan het wel malware zijn als het in een andere map staat dan de map die ik in mijn eerste paragraaf hierboven aangeef.

Mijn versie (gewoon horend bij AVG) is 12.536 bytes groot, heeft bestandsversie 9.0.0.832 (omdat ik nog niet heb geupdate naar versie AVG 11) en is gewoon correct digitaal ondertekend door AVG Technologies

Tijs.

Kleine aantekening hierbij: De topic-starter heeft het over avgrsstx.ddl, terwijl ik het heb over avgrsstx.dll

Klopt de naamgeving die de topic-starter aangaf, dan zal het inderdaad géén AVG bestand zijn.

Tijs.

Halloootjes

Op mijn briefje staat DDL met dubbel D :)
Ik heb AVG gedeinstalleerd, daarna met AVG remover.
Heb het nog niet opnieuw geinstalleerd, maar hij geeft nog geen foutmeldingen aan.
Zal AVG opnieuw installeren om te kijken of hij helemaal is opgehouden :)

Hallooo

Ik denk dat mijn probleem is opgelost
Ik heb AVG verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ik krijg geen foutmeldingen meer.
Bedankt allemaal!!!

Groetjes

Graag gedaan! :)

Graag de vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan