Router krijgt geen IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostvanos

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2010
Ik ben zojuist in het studentenhuis overgestapt naar de kabel van Ziggo. Vanuit thuis heb ik een router meegenomen die wij niet meer gebruiken (hebben glasvezel) maar vroeger wel gebruikt hebben toen we ook nog op het internet zaten via de kabel van Ziggo. Nu is het internet correct geinstalleerd (heb de kabel van de modem in mijn laptop en heb nu internet), alleen als ik via de router op internet wil gaat dit niet.

Hij heeft wel verbinding met de router (vanaf alle laptops hier in huis) maar deze geeft geen verbinding tot internet. Ik heb ook al via een kabel de laptop op de router aangesloten maar ook dan krijg ik geen verbinding (behalve met de router dan). Wanneer ik inlog op de router komt er ook geen IP-adres te staan. Nu denk ik dat er iets aan de instellingen niet klopt aangezien wij allemaal Windows Vista of Windows 7 gebruiken en toendertijd de computers Windows XP gebruikte.

Weet iemand hoe ik deze instellingen kan aanpassen zodat het werkt? Alvast dank!

Oja, even de nodige info:
Besturingssysteem: Windows Vista / Windows 7
Internet: Ziggo Kabel
Router: Tornado 242

Gr,

Joost van Os

De modem, hoeveel uitgangen heeft die?

Als dat er bijvoorbeeld 4 zijn, dan zul je de 2e router moeten instellen als accespoint.
Dus: DHCP uitschakelen.

De modem heeft geloof ik maar 1 ethernet uitgang. De andere 2 zijn VEP of VIP of zo, maar dat is iets voor de telefoonlijn gok ik. De router heeft wel meerdere uitgangen, een stuk of 4 ja....

het hangt van het modem af of deze zelf ook een IP-adressen uitdeelt via DHCP.
Mocht dat het geval zijn dan zal zoals Paul aangeeft de DHCP op de router uitgeschakeld worden.

Mocht de modem geen IP-adressen uitdelen dan wil het vaak voorkomen dat het niet werken van de verbinding ligt aan het niet in de juiste volgorde opstarten van de apparatuur.

Een herstart van alles gaat op de volgende manier:

- Modem uit de stroom halen
- Router uit de stroom halen
- Minimaal een 30 seconden wachten
- Modem aan de stroom zetten
- Wacht tot het modem volledig opgestart is. Meestal duurt dat 1-2 minuten
- Router weer aan de stroom zetten
- Wacht tot deze volledig opgestart is.
- Nu met een computer verbinding maken met de router en dan kijken of je wel op het internet kan komen.

Mocht dat niet helpen, dan wil het vaak helpen om de router eens volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
En dan bovenstaande procedure nogmaals uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan