joostvanos
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 dec 2010
Ik ben zojuist in het studentenhuis overgestapt naar de kabel van Ziggo. Vanuit thuis heb ik een router meegenomen die wij niet meer gebruiken (hebben glasvezel) maar vroeger wel gebruikt hebben toen we ook nog op het internet zaten via de kabel van Ziggo. Nu is het internet correct geinstalleerd (heb de kabel van de modem in mijn laptop en heb nu internet), alleen als ik via de router op internet wil gaat dit niet.
Hij heeft wel verbinding met de router (vanaf alle laptops hier in huis) maar deze geeft geen verbinding tot internet. Ik heb ook al via een kabel de laptop op de router aangesloten maar ook dan krijg ik geen verbinding (behalve met de router dan). Wanneer ik inlog op de router komt er ook geen IP-adres te staan. Nu denk ik dat er iets aan de instellingen niet klopt aangezien wij allemaal Windows Vista of Windows 7 gebruiken en toendertijd de computers Windows XP gebruikte.
Weet iemand hoe ik deze instellingen kan aanpassen zodat het werkt? Alvast dank!
Oja, even de nodige info:
Besturingssysteem: Windows Vista / Windows 7
Internet: Ziggo Kabel
Router: Tornado 242
Gr,
Joost van Os
Hij heeft wel verbinding met de router (vanaf alle laptops hier in huis) maar deze geeft geen verbinding tot internet. Ik heb ook al via een kabel de laptop op de router aangesloten maar ook dan krijg ik geen verbinding (behalve met de router dan). Wanneer ik inlog op de router komt er ook geen IP-adres te staan. Nu denk ik dat er iets aan de instellingen niet klopt aangezien wij allemaal Windows Vista of Windows 7 gebruiken en toendertijd de computers Windows XP gebruikte.
Weet iemand hoe ik deze instellingen kan aanpassen zodat het werkt? Alvast dank!
Oja, even de nodige info:
Besturingssysteem: Windows Vista / Windows 7
Internet: Ziggo Kabel
Router: Tornado 242
Gr,
Joost van Os