Java installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Ik kan op ijn pc niet opnieuw java installeren omdat ik het ouder niet kan verwijderen.
krijg dan de mededeling:De funktie die u wilt gebruiken bevind zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is

windows xp ram geheugen 4gb 2 hdd 1x 1tb en 1x 500gb dual core processor
Alvast bedankt

Ik denk dat je je vergist: Het is prima mogelijk om meerdere versies van Java op je systeem te hebben(!)

Probeer dus gewoon de nieuwste versie te installeren: Ga naar deze link. Download en installeer
Windows 7/XP/Vista/2000/2003/2008 Offline
bestandsgrootte: 15.3 MB
door te klikken op het rode pijltje links ervan. Directe link: deze.

Succes,

Tijs.

Hallo Thijs,

Geprobeerd via jou link. Gaat ook niet. krijg venster met:

(vertaald) Deze software is al geinstalleerd wilt u reinstalled
klik op yes en krijg volgende tekst:

De functie die u wil gebruiken bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is

Klik op OK om het opnieuw te proberen of typ in het onderstaand vak een ander pad naar een map met het installatie pakket jre 1.6.0_12-c-l.msi

Dan krijg ik het volgende:

de installatie bron voor dit produkt is niet beschikbaar
controleer of de bron bestaat en of u toegang tot de bron hebt

Maar al met al staat er niets op als ik de test doe.

John

Alternatieve methode: Installeer Windows Install Clean Up via het eerst downloaden van de 4 bijlage-delen in posting #4 en dan via Winrar uit te pakken en daarna te installeren.
Start dat programma. Je vindt het onder Start -> (Alle) programma's -> Windows Install Cleanup
Zoek (All Users) Java (TM) jre 1.6.0_12-c-l (of zoiets) wat jouw Java installatie voorstelt, klik erop en kies Remove en daarna Exit

Probeer daarna opnieuw die offline versie van Java te installeren.

Succes,

Tijs.

Tijs
Vind het een goed idee om via teamviewer te helpen
ik was te laat op de chat morgen weer een kans laat even weten wanneer je er bent
John

Ik heb nóg een posting gedaan na dat verhaal over teamviewer, namelijk om Windows Install Clean Up te gebruiken om installatie van de nieuwe versie mogelijk te maken.

Richt je daarop.

Tijs.

:evil: Ben al de hele avond bezig om het op te lossen maar niets ik krijg jav niet geinstalleerd Zie nergens meer java staan en toch geeft de pc iedere keer als ik probeer te instaleren dat het er al op staat.:o
John

Alles geprobeerd. Niets gaat, in het confugaratie scherm staat geen java als in in software kijk zie ik wel java en als ik door java laat controleren ook geen java:evil:

hoe heb je java verwijderd de eerste keer?
waar in software zie je java staan?
heb je ccleaner op je pc?

anders even downloaden installeren en alles cleanen > druk op cleaner>schoonmaken.daarna op register>scan op problemen>herstel de problemen>backup maken en opslaan op buroblad.
Klik op gereedschap en kijk of java hier in de softwarelijst staat zo ja aankiezen en deinstalleren drukken.

hier de ccleaner:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/81bb508f8b3bb99cd1e6670e7cbfa38b/

Lukt dit allemaal niet zou ik,in het register handmatig alles van java verwijderen,maar of jij dit wilt weet ik niet.heeft natuurlijk zijn risico.
start>uitvoeren>typ regedit druk enter >tabblad bewerken>zoeken op java en verwijder wat die vind,druk f3 dan zoekt ie de volgende, weer verwijderen.doe dit net zolang tot ie niets meer vind.
opnieuw opstarten en java proberen te installeren.

Laatst bewerkt:
Hoi,
probeer eens met RevoUninstaller en dan de optie geavanceerd o.i.d. althans de modus waarmee je alle registersleutels e.d. kan verwijderen.
Succes.

Grrrrrrrrrrrrr dan moeten we er nog 's over slapen.
De tip van Tijs (WindowsInstallCleanUp) wordt bij Java ook geadviseerd.

Laatst bewerkt:
:D Is gelukt. Op de pc staan 2 brouwsers n.l. IE en Firefox Bij het opstarten van Firefox wat heel lang duuurde min 3á4 gaf het programma aan er staat een update klaar, Toen liep alles weer vanzelf.
Nu nog alles weer een beetje te krijgen zoals ik gewend was.
Al die mensen die memet raat hebben bijgestaan HEEL HARTELIJK DANK.
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan