Internet mogelijk uit een tv kabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mravatar3

Banned
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
125
HOi iedereen,

Ik heb een vraag over internet, ik heb boven op mijn kamer alleen een tv kabel en benede heb ik internet via de kast van upc. Er is alleen een tv kabel omhoog getrokken van upc, maar nu hoor ik net van mijn buren dat je uit je tv kabel boven ook internet kan halen. Weten jullie hoe dit zit ?

Alvast bedankt.:confused:
 
Leuk die beweringen van anderen. Kunnen ze misschien ook uitleggen hoe ze zich dat hadden voorgesteld.

Het kan maar op 1 manier via de tv kabel. Hiervoor moet je de tv kabels beneden weer aan elkaar knopen en het kastje van UPC boven neerzetten.
 
nee, dat werkt inderdaad niet. Tenminste, niet zoals jij dat voorstelt.

Je kan wel internet via de tv-kabel krijgen, maar dan moet je het verhaal wel goed uitleggen. Het signaal komt dan je huis binnen via de coax-kabel. Vervolgens moet die dan aangesloten op een splitter die het verdeeld in radio/tv en internet. Voor internet sluit je die vervolgens aan op een modem/router.

Als je het internetsignaal door het huis wilt verspreiden (dus als de pc niet direct naast het modem staat) kan je 2 dingen doen: pc aanlsluiten met UPT kabels, die je zonodig door de installatie buizen in je huis kan trekken, of gebruik maken van een draadloos modem, danwel een modem+losse router, voor draadloos internet. Laatste optie is de meeste gemakkelijke als je meerdere pc's hebt, of op meerdere plaatsen in huis internettoegang wilt (bijvoorbeeld met laptops)

Dus.... als je de tv kabel op de kamer neit nodig hebt, kan je die eruit trekken en vervangen door een UTP, of koop gewoon een router. Kost je een paar tientjes. Klein advies: niet beknibbelen... koop gewoon een N-router met flink bereik, dat voorkomt veel ergernis met snelheid van datadoorgave en bereik in en om het huis. Kost je iets meer, maar is het zeker waard.
 
Laatst bewerkt:
....maar nu hoor ik net van mijn buren dat je uit je tv kabel boven ook internet kan halen. Weten jullie hoe dit zit ?

Als je beneden die modem van UPC niet nodig hebt, dan kan het op de RogerS-manier, maar als je nog andere apparatuur aangesloten hebt op de modem beneden (router en/of telefoon), dan moet dat ook allemaal naar boven.
En verder: je kunt inderdaad de cai-kabel niet gebruiken om 'internet-signaal' vanuit je modem te regelen. Daar heb je altijd netwerk- ofwel utp-kabel voor nodig.

..... of draadloos natuurlijk, waarom dit laatste niet?

@Madmuppet: een lang verhaal, wat de zaak er niet duidelijker op maakt. TS kan gewoon de kabelmodem boven plaatsen, in plaats van de huidige lokatie, waarbij de coaxkabel naar boven in plaats komt van de huidige die op de splitter zit .... that's all.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan