heeft imgburn een virtuele schijf ingesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
hallo
zo als ik in vorig topic zei ,ik heb een lokale q schijf
nou kan dit een virtuele schijf zijn
ik heb imgburn op mijn pc,heeft die dat ??
zo ja hoe en waar zet ik dit uit??? kan het niet vinden namelijk

bedankt

imgburn heeft dat volgens mij niet?

heb je geen daemon tools of alcohol120 erop staan? die hebben dat wel.

vertellen de eigenschappen je niet wat meer? staat er bijvoorbeeld geen merknaam ofzo?

Bertus, kijk in Apparaatbeheer welke apparaten je tegenkomt als (SCSI, ATA, SATA) controllers. Ik verwacht dat je virtuele schijf-apparaat daar bij staat.

Overigens levert ImgBurn inderdaad geen virtuele CD/DVD speler bij, dus moet ergens anders vandaan komen.

Tijs.

Bertus, ik schrijf dat er een SCSI/SATA/IDE-controller zou kunnen staan in Apparaatbeheer. Denk hierbij bijv. aan de Nero Imagedrive controller die ook zo'n functionaliteit biedt tot virtuele schijfcontroller.

Een Q schijf zou je alleen in Deze Computer of in Schijfbeheer zien staan. Ik praat dus expres over Apparaatbeheer in mijn eerste posting (en in de eerste paragraaf hierboven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja dat zeg ik ,die scsi controller enzo heb ik dus niet
bedankt dat je me wil helpen
ik heb alles in apparaatbeheer nagelopen ,maar vind niks dus

in schijf beheer staat hij dus ook niet

Bertus, kom even naar de chat, dan zal ik met teamviewer even kijken op je pc wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.

Status van die Q: schijf blijkt bijzonder onduidelijk tijdens een teamviewer sessie. Partitiesoort niet beschikbaar, geen ruimte beschikbaar, niet een partitie onder een beschikbare disk-controller etc. Q: wordt niet getoond in Schijfbeheer maar wel in Deze Computer en in MountVol. Verwijderen uit de registry en daarna herstarten hielp ook niet. Toont zichzelf als lokale schijf (dus niet als verwisselbaar of dvd-speler, zoals de cardreader-sloten en de dvd-spelers in de computer dat wel doen).

@Bertus: probeer eens het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
mountvol Q:\ /D

Misschien verdwijnt die schijfletter dan wél uit Deze Computer.

Zie hier voor de bron van die tip.

Tijs.

Tijs commando uitgevoerd ,maar na herstart van pc is het er weer

staat er bij msconfig (start -> msconfig) nog wat bij de processen die opstarten? iemand met virtual device of dus de Q:? misschien kan je een screenshotje maken?

Bertus, na zoeken naar meer info zag ik dit fenomeen meer terugkomen mbt office 2010.
Zie oa hier.
Of dit ook bij jou het geval is, is te bezien.
Succes:thumb:

PS, nog een fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2011

@Jackall: Knappe vondst van je. Bertus had inderdaad vermeld dat hij als laatste Office 2010 had geïnstalleerd (Home versie of zoiets) voordat het probleem optrad.

Als het inderdaad daaraan ligt (en daar is een supergrote kans op), dan is het wel uitermate slordig dat zo'n Q: schijf wordt gecreëerd, dat je dat verder niet gemeld krijgt als waarschuwing en dat die schijf dan niet weggegooid zou kunnen worden zonder Office 2010 te deïnstalleren en Office via een installatie-cd te installeren.

Tijs.

ik heb inderdaad office 2010 STARTER geinstalleerd als laatste,en daarna viel me de Q op
office 2010 starter mag je vrij gebruiken las ik dus ,van daar geinstalleerd,het stond op de pc toen ik hem kocht

tijs en jackall heel hartelijk dank voor alle moeite
de vraag is op gelost

Graag gedaan. Las ook hierbij, dat mocht het wel lukken die q schijf te verwijderen dat office 2010 niet meer wilde opstarten..

Blij dat het is opgelost.

ja las ook dat de :Q schijf voor office 2010 starter nodig was,dus laat ik hem maar staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan