Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll kan niet gevonden of is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brains72

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hallo daar,

bovenstaande melding krijg ik steeds,heb al ruim rondgezocht op het net en zie overal staan bios instellen op cdrom opstarten windows xp erin doen en starten maar.Nu is mijn probleem echter dat ie niet opstart vanaf de cd hoe nu te handelen?

mvg Brian

Hoi,

Je zal de even de boot volgorde moeten aanpassen in de bios naar de cd-rom speler.

Hoi,

En dat op 2e kerstdag neem aan dat de cd-rom/dvd speler wel werkt gewoon in xp

Dat is nu dus niet te controleren want hij doet echt helemaal niks meer
heb een dvd speler erin en een brander maar beide doen niks
Als ik op de knop druk voor in het bootmenu te komen staat deze op hdd en met geen mogelijkheid naar cd/dvd speler te krijgen lijkt dan wel of toetsenbord is overleden echter in de bios kan ik wel met mn toetsenbord aan de gang.
Heb dit hal.dll al binnengehaald via mn laptop en op cd gebrand maar ook dit werkt niet.
Ik ben niet zo goed in pc's maar dacht als ik nu de laptop en pc met usb aan elkaar koppel ziet laptop m als externe hdd maar helaas ook dit werkt niet....

Missing HAL.DLL

De bij het opstarten getoonde mededeling MISSING HAL.DLL is een veelvoorkomend probleem. Deze melding doet vermoeden dat het bestand HAL.DLL ontbreekt, maar dat is zelden het geval. Dit probleem kan (in de herstelconsole; trommel F8 tijdens het opstarten) worden opgelost:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT

Succes:thumb:

Het trommelen op f8 werkt niet blijf dezelfde melding houden

Hoi,

Dan zou je toch met de windows cd op moeten starten. In de bios, staat daar misschien een optie van boot priority of iets in die trant?

boot priority geselecteerd dan krijg ik

1 ch2 m. : st3320620as
2 bootable add-in cards

Hoi,

En als je dan bij 1st-boot selecteert welke opties heb je dan om uit te kiezen?
Soms heb je de keuze om CD-Rom speler te kiezen maar soms staat er in de lijst ook een typenummer van je dvd-speler en dvd-writer. Dan zou je namelijk die typenummer moeten selecteren.

Is maar een idee hoor. Zit zomaar even mee te denken.

Doet helemaal niks ik blijf de melding houden ik denk dat ik m maar weg ga brengen
gaat sneller denk ik toch bedankt voor het meedenken.

groet Brian.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan