HP Pavilion dv7-3000eb - Start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

estgoth

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Beste

Ik heb een HP Pavilion dv7. Ik heb mijn laptop in de tas gestopt en dan door de koude paar kilometers verder gereden met de fiets. Toen ik aankwam bij mijn bestemming bleek mijn pc een beetje druppels te hebben op de bovenkant. Deze druppels zouden niets schade aann mijn pc, ik veegde ze vervolgens weg en starte mijn pc, ik kreeg een wit scherm, ik heb de pc vervolgens uit gezet en daarna terug aan. Nu deed mijn pc nog minder, hij draaide voor 3 seconde en viel terug uit.

Hebben jullie misschien een verklaring/oplossing.

Ik denk dat er vocht in de laptop zit, door het warmte/koude verschil. Ik heb hem dan nu ook op het droge gezet. Als iemand nog een oplossing heeft, mag hij het gerust laten weten.

Alvast bedankt

Nick Decorte

ik zou zeggen, laat hem even drogen en je zou nog kunnen proberen de akku en
de voeding eraf te halen en dan de power knop 30 sec inhouden

Een lekkere warme laptop zou toch dit vocht moeten weren volgens natuurkundige begrippen. Bij jou lijkt het erop dat je in een sloot gevallen bent of in de stromende regen gefiets hebt met je tas half open. Ik bedoel het niet grappig of ***lig hoor, en begrijp dat het een groot probleem is. Het lijkt erop dat je accu ook helemaal leeg getrokken is. Elektronica en vocht bijt elkaar dus laat het zeker even een paar dagen drogen. doe alles open wat open kan op jou laptop, zodat het vocht eruit kan.

Een paar dagen is behoorlijk veel. Ik heb hem net na paar uurs drogen nog eens opgezet. Nu starte hij al wat langer. Ik kreeg terug een wit beeld maar daarna viel hij gewoon terug uit.

ik denk idd dat er teveel vocht in de laptop terecht is gekomen en daardoor lichte kortsluiting heeft plaatsgevonden op de printplaten. daardoor kan het zijn dat er componenten zijn die niet meer naar behoren werken omdat bepaalde circuits beschadigd zijn. ik hoop dat je garantie hebt op je laptop en anders moet je hem maar langsbrengen bij een expert die m na kan kijken voor je. ik kan er vierkant naast zitten maar ik hoop dat je wat kan met mijn suggestie:)

ik heb nog een vraag:P

ik probeerde mijn HP pavilion dv7 op te starten maar in plaats van op te starten bleef het scherm zwart en kan je duidelijk horen dat hij in zijn boot blijft hangen. heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op kan lossen?

ik heb de adapter en batterij er al uit gehaald om te kijken en daarna de aan/uit knop ingedrukt om te kijken of hij daarna wel wilde opstarten met de adapter.
heb 1 van de RAM modules verwijderd en gekeken of de hij toen wel wilde opstarten.

ik heb werkelijk geen idee waar het aan kan liggen:'(

@Loab:Oude topics mogen met rust gelaten worden.

Voor je eigen vraag moet je zelf een topic openen.Inbreken in een bestaand topic is niet toegestaan
Deze gaat een slotje op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan