Vragen, Opmerken, Reacties en Tips voor de Access cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja het kan nu al geen kwaad om erover te brainstormen/

Ik heb een wijnkelder en een wijnfrigo ook in de kelder (4 verdiepingen lager). daarbuiten heb ik een wijnfrigo in de keuken.
Het probleem met die vorige versie was dat ik die ... PC iedere keer moest opstarten om elke wijziging in die stock te volgen.

De gedachte dus de database toch voor een deel mobiel te maken zodat ik vanuit de kelder direct de beweging in de stock kon inbrengen was mooi meegenomen.

grtjs
 
Ik heb een wijnkelder en een wijnfrigo ook in de kelder (4 verdiepingen lager). daarbuiten heb ik een wijnfrigo in de keuken.
Ik ken weinig mensen met een wijnkelder. Daarvan heeft niemand een wijnkelder die uit 2 etages bestaat. Daar zou ik al heel blij mee zijn. Maar een wijnkelder met 4 verdiepingen? Respect :). En dan op elke verdieping neem ik aan een eigen temperatuur en vochtigheid? Al weet ik niet of ik de wijnkast dan in de onderste verdieping zou zetten :). Bij mij staat de wijnkast gewoon in de garage trouwens. Scheelt een hoop trappen lopen :).
Als je op die laag wél Wifi of een GSM verbinding hebt, kun je best data naar een database sturen; an sich is dat niet zo moeilijk. Kwestie van een mailformulier ontwerpen in Access en dat versturen. De Reply daarop zou dan moeten kunnen worden ingelezen in de bijbehorende tabel.
 
Lol

:d

Voor de duidelijkheid
Ik woon op een appartement met 4 verdiepingen (kelder inbegrepen) en ik weet niet of mijn geburen wijn hebben maar die zal ik zeker niet moeten beheren.
Als je op die laag wél Wifi of een GSM verbinding hebt, kun je best data naar een database sturen; an sich is dat niet zo moeilijk. Kwestie van een mailformulier ontwerpen in Access en dat versturen. De Reply daarop zou dan moeten kunnen worden ingelezen in de bijbehorende tabel.

Daar komen we op zijn tijd nog terug op, Ik moet nog zo goed als opnieuw beginnne aan de db :(
 
Wat doet het nu

Beste OctaFish,

Zoals je weet ben ik op jouw aandringen begonnen aan de cursus.
En mijn complimenten, ik leer ieder hoofdstuk weer wat bij.

Een vraag, in deel drie op blz. 4 en 5, wordt er beschreven "tabel maken vanuit de import tabel"
Als ik alle stappen doe, (eerst 10 en daarna nog 8), krijg ik een nieuwe tabel maar in het veld TrainingSoortID staat helemaal niets.
Klopt dit?
De laatste stap (8) heb ik nog niet gedaan.
 

Bijlagen

  • tblTraining.jpg
    tblTraining.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 92
Ik zal er even naar kijken; is al weer een tijd geleden :)
 
Wellicht omdat ik werk met Acces 2016, lijken verscheidende opties in hoofdstuk 6 niet meer te werken. In dit hoofdstuk gaat het over het zelf programmeren. Tevens, sinds ik de macro-instellingen via [optie>Vertrouwenscentrum] heb gewijzigd, blijken de besturingselementen voor formulieren in Indelings- én Ontwerp-weergave tot moeilijker te werken. Zo komt de wizard onregelmatig tot niet te voorschijn.

Verder heb ik de indruk dat deze cursus wel nog werkt met Acces 2016. Merci voor jouw inzet...
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor het compliment! Tijdens het schrijven werkte ik het liefst met A2k3. A2010 was toen ook uit, dus daar heb ik ook het meeste wel in getest. 2016 uiteraard niet want dat was er nog niet. Ik zal er eens naar kijken wat de verschillen zijn en ze in een addendum neerpennen!
 
Omtrent het leren van programmeren (Hst. 6, p, 1.2): In Acces 2016 is het wellicht toch aan te raden om 'Altijd gebeurtenisprocedures gebruiken' in [Opties>Ontwerpfuncties voor Objecten>Ontwerpweergave van Formulier/Rapport] toch uit te vinken. Want in Acces 2016 krijgt de gebruiker - bij het wijzigen van de macro/programmering - een popup om de opbouwfunctie te selecteren. Dit gebeurt met een direct rechter muisklik op het besturingselement. Ook via 'Eigenschappen', maar dan enkel als er niks eerder in in gesteld; anders wordt de eerder gebruikte opbouwfunctie automatisch geopend...

Verder heb ik wel 'Alle macro’s inschakelen (niet aanbevolen [...] uitgevoerd)' geselecteerd in [Opties>Vertrouwenscentrum>Instellingen voor het vertrouwenscentrum>Instellingen voor macro’s].

Tevens, in hoofdstuk 8 loop ik wat vast met de keuzelijsten en programmeren. Daarom heb ik toch besloten om de cursus ook met het bestand van de duikschool te volgen, om het daarna toe te passen op mijn eigen database. Echter staan de bestanden van de duikschool overal en nergens in deze thread. Is het daarom mogelijk om alle nodige bestanden in één rar-file te stoppen?
 
Laatst bewerkt:
Als je op die laag wél Wifi of een GSM verbinding hebt, kun je best data naar een database sturen; an sich is dat niet zo moeilijk. Kwestie van een mailformulier ontwerpen in Access en dat versturen. De Reply daarop zou dan moeten kunnen worden ingelezen in de bijbehorende tabel.

Wow is het al een jaar geleden, Het schijnt dat als je ouder wordt de tijd sneller gaat :cool:

Het bestand in access ivm met het stockeren van wijn heeft een mooie vorm gekregen al gaat het niet zover als ik van in het begin dacht. Ik kan de gekochte wijnflessen wel volgen nu, bijkomende informatie per fles gaat ook al maar kan nog verder.

Ik regeer nu voor de quote, kun je me hier wat meer info over geven

grtjs
 
Beste

Wilde mij terug wat verdiepen in de access-materie maar probleempje,...
Ik kan de bestanden niet openen, wat doe ik mogelijk verkeerd?

groetjes
An
 
Bedoel je dat je geen enkel voorbeeldbestand kunt openen? Met welke Access versie werk je?
 
Niet voor mijn cursusbestanden :). Sowieso raad ik niemand aan om de 64 bits versie van Office te installeren, omdat je alleen maar (compatibiliteits)problemen maar binnen kruit, en er niks voor terugkrijgt. Vergelijk het met een nieuwe vriendin :D. Dus als je geen moverende redenen hebt om de 64 bits te gebruiken, zou ik je in ieder geval aanraden die office versie te verwijderen en te vervangen door de 32 bits versie.
 
Dat idee leeft al een tijdje, al ligt het de laatste tijd aan de beademingsmachine en zijn alle erkende geloven al langs geweest met de laatste sacramenten :). De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster heeft een heerlijke Bolognese in de hoek gezet, die met dank is opgepeuzeld. Kortom: het wachten is op een regenachtige woensdagmiddag waarop ik er ook nog aan denk om er aan te denken :D.
 
Overstappen naar een geloof met minder geheugenvergieten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan