Vragen, Opmerken, Reacties en Tips voor de Access cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.

OctaFish

Verenigingslid
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
41.921
In deze draad kun je alles kwijt over de cursus Access die in december 2010 is gestart in de nieuwsbrief. Heb je onderwerpen die je behandelt wilt zien? Geef ze hier door! Heb je nog vragen over de behandelde onderwerpen? Bijvoorbeeld over een zelfgemaakte db die je hebt gemaakt op basis van de cursus? Stel ze hier! Kortom: deze topic is bedoeld om nog extra ondersteuning te geven bij de cursus.
 
Heb deze maar even Stickie gemaakt.:) Misschien handig deze topic in je volgende deel te verwerken (link).
 
Beste Octafish,

Allereerst wil ik graag zeggen dat ik het initiatief van harte toejuich. Een cursus kan voor veel mensen interessant zijn. Ik vraag me echter toch af in hoeveel delen je dit wil aanbieden. Als er maar 1 keer per maand een update is, ben je zo een halfjaar verder voordat er wat gebouwd is. Hierdoor loop je het risico dat mensen in interesse in de cursus verliezen aangezien de updates te ver uit elkaar liggen. Misschien kan je tussentijds via het forum updates doen en dan 1 keer per maand een grote update in de nieuwsbrief om zo het proces wat te versnellen.
 
Het is de bedoeling dat de cursus inderdaad wel een paar maanden doorloopt. Daarbij zit de meeste database theorie in het begin, maar dat is helaas een noodzakelijk kwaad. Het eerste hoofdstuk is overigens zonder dat ik het wist in tweeën geknipt, wel begrijpelijk trouwens, gezien de lengte ervan... Het tweede deel bevat dus wel iets van een opdracht.
Ik zal proberen om het volgende hoofdstuk nog wat extra opdrachten te geven, want ook dat is veel theorie. Vanaf hoofdstuk 3 is het wel allemaal meer gericht op het te bouwen project, dus dan komen er ook vanzelf meer opdrachten.

Het idee om tussentijds (bijvoorbeeld in deze draad) alvast een nieuw deel te plaatsen is op zich interessant, maar ik weet niet of het uitvoerbaar is. Momenteel schrijf ik in korte blokken veel tekst, en die werkwijze staat dat eigenlijk een beetje in de weg. Ik kan wel kijken of er niet wat extra oefeningen te verzinnen zijn om mee te stoeien. Ik hou het in ieder geval even in beraad!
 
Zou het kunnen kloppen dat er deze keer geen nieuw deel in de nieuwsbrief staat of kijk ik er nou overheen ? :confused:
 
Nee, dat zie je goed :( Er is iets fout gegaan bij het aanbieden van het artikel. Ik heb het hoofdstuk wel al aangeboden voor de handleidingen sectie, dus daar zou hij binnkort kunnen staan.
 
Kan't niet vinden

Beste OctaFish

Een prachtige cursus dat als eerste vermeld hulde. Dat er ook nog mensen zijn die anderen opweg willen helpen.
Ik ben van startgegaan maar ik kan het bestand Duikleden Trainingssheet.xl niet vinden.
Zie ik het over het hoofd misschien of zit ik verkeerd te kijken? :eek:

BvB dank Klaas.
 
Nee, dat zag je helemaal goed.... Ik zit momenteel ziek thuis, en dat vertroebelt de geest een beetje ;) Ik had 'm wel klaargezet, maar nog niet geupload. Bij deze!
 

Bijlagen

  • DuikLeden Trainingssheet.rar
    31,3 KB · Weergaven: 1.987
Van deze zijde beterschap toegewenst.
En bedankt voor u snelle reactie. :d

Groet Klaas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excel bestand Duikleden_Betalingen

Fantastisch deze cursus!. Aangekomen bij deel 3 wordt verwezen naar een Excel bestand Duikleden_Betalingen. Enig idee waar ik deze kan ophalen?
bvd
 
Is dat niet de bijlage, die drie berichten hoger staat?
 
Ander bestand

Het Excelbestand dat u bedoeld is Duikleden Traningssheet.xls met daarin de Duikleden. In deel 3 wordt verwezen naar Duikleden_Betalingen wat een ander bestand is.
gr. John
 
Database behorend bij Hoofsdstuk 4. Kan zowel in Access 2003 als in 2007/2010 worden gebruikt; er komt nog een specifieke versie voo 2010.
 

Bijlagen

  • Access HelpMij 2003.rar
    43,5 KB · Weergaven: 1.333
Erg mooi opgezet, kan hier nog veel van leren, bedankt voor deze.

Groet Palmpje
 
Hallo OctaFish,

Na een eerste vruchteloze poging mijnerzijds om Access onder de knie te krijgen, probeer ik het nogmaals aan de hand van uw duikclub voorbeeld. De voorbeelden spreken mij daarom zo aan, omdat ik de edele duiksport ook beoefen.

Mijn vraag is, in hoofdstuk 7 wordt bij de behandeling van 'een Query maken in Access' punt 1 behandelt en daarna nogmaals 9 maal punt 1, daarna wordt overgegaan op 10, 11 en 12. Ik neem aan dat al deze punten 1 moeten worden doorgenummerd tot 9, of zijn er gedeelten uit de tekst verdwenen? Hoop dat het met de gezondheid weer goed gaat.

Met vriendelijke groet,

wivoe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan