opstart pc geen beeld,bios, veilige modus ect

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJ11985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
3
Hallo allemaal

Als eerst ik weet niet of ik hier goed zit ben nieuw!

Een paar dagen terug heb ik pc aangezet en zat op internet en opeens kreeg ik een blauwe scherm en pc starte opnieuw op waarna ik dus alleen een zwart scherm te zien kreeg! (geen bios, veilige modus ect) Je hoort de fan wel draaien en de voeding en je hoort geen een piep....

Pc open gemaakt bleek dus dat mijn Mobo kapot was heb voor zekerheid bij een computer winkel laten nakijken bleek dus ook echt zo te zien.

Ik heb nu dus een nieuwe mobo en geheugen erin en jaaa nog steeds geen beeld!!

Ik zit nu te denken of is mijn cpu ook kapot en of mijn videokaart is kapot..
Heb zelf een beetje opgegeven en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen ??!!

Het gaat om een...

Intel pentium 4 3.2 Ghz
Socket LGA775 moederbord van asus
Windows 7

Als jullie meer details willen weten dan hoor ik het graag

ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES!!
 
Als alleen je videokaart kapot is, hoor je 'm wél. Sterker, je kan Windows "blind" laten doorstarten. Maar ja, er is wat kapot:rolleyes: Probeer eens een liveCD zoals Hirens
http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.6 downloaden door klikken op Direct HTTP Mirror Bestanden kun je redden door te kopiëren met behulp van de de "mini XP" . Er zitten tools op om geheugen en HD te controleren.
 
Welkom op helpmij .nl
Hoi,
voor zekerheid bij een computer winkel laten nakijken
wat ik niet snap is dat die winkel je een nieuw mobo en geheugen aansmeert,dan zou het dus opgelost moeten zijn toch?
Hebben ze de voeding niet doorgemeten? Die moet 3 verschillende voltages doorgeven dus dat je fans draaien heeft niets te betekenen.
De voeding zet de 220 V wisselspanning om naar gelijkspanningssignalen van meestal 3,5 - 5 en 12 Volt
Ik heb al pc's onderhanden gehad daar draaide ook alle fans van maar toch bleef alles zwart,na nog wat andere tests (geheugen uitwisselen) bleek uiteindelijk het uitwisselen v.d. voeding dé oplossing .
 
Laatst bewerkt:
Als alleen je videokaart kapot is, hoor je 'm wél. Sterker, je kan Windows "blind" laten doorstarten. Maar ja, er is wat kapot:rolleyes: Probeer eens een liveCD zoals Hirens
http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.6 downloaden door klikken op Direct HTTP Mirror Bestanden kun je redden door te kopiëren met behulp van de de "mini XP" . Er zitten tools op om geheugen en HD te controleren.

Welkom op helpmij .nl
Hoi,

wat ik niet snap is dat die winkel je een nieuw mobo en geheugen aansmeert,dan zou het dus opgelost moeten zijn toch?
Hebben ze de voeding niet doorgemeten? Die moet 3 verschillende voltages doorgeven dus dat je fans draaien heeft niets te betekenen.

Ik heb al pc's onderhanden gehad daar draaide ook alle fans van maar toch bleef alles zwart,na nog wat andere tests (geheugen uitwisselen) bleek uiteindelijk het uitwisselen v.d. voeding dé oplossing .



Heey bedankt voor de reacties..

Ja ik had ook gehoopt dat het zou werken na dat ik dus de geheugen en een nieuwe mobo had gehaald.. op de oude mobo waren de plekken van mijn geheugen door verbrand dus moest zowiezo vervangen!!

Ik heb twee voedingen liggen alleen ze passen allebei niet op, dus ik zou niet weten niet weten hoe ik het moet testen.

Ik zal even die progje downloaden en even kijken of die daarmee wat doet..

Jullie horen nog wel van mij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan