Mail verzenden met Outlook Express lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb een hetnet-e-mailadres en een KPN Breedband ADSL verbinding. Ik gebruik Outlook Express als e-mailprogramma. Als SMTP-server heb ik mailhost.hetnet.nl ingevuld, maar ik kan geen mail verzenden. Moet ik hier misschien iets anders invullen? Of zie ik iets anders over het hoofd. Ik krijg onderstaande melding bij verzenden:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is __@hetnet.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'mailhost.hetnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for __@hetnet.nl', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Zoek eens met Google op 0x800CCC79 , dan krijg je dus een hele rits met deze fout en vaak ook een oplossing.

Succes en gelukkig 2011 (voor allemaal)

Groeten
Erwin

Heb even rondgekeken, en het lijkt er inderdaad op dat ik de SMTP van mijn KPN Breedbandverbinding in moet stellen, en niet mailhost.hetnet.nl. Alleen heb ik geen idee wat die is, de monteur heeft de boel ingesteld en geen papieren met instellingen achtergelaten....

Het volgende heb ik van deHETNET site:

De juiste instellingen voor een e-mailadres van Hetnet zijn:

E-mailadres: vul hier het volledige e-mailadres in.
Servertype voor inkomende e-mail (POP3): pop.hetnet.nl
Servertype voor uitgaande e-mail:mailhost.hetnet.nl
Loginnaam: uw volledige emailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord
Zorg ervoor dat "aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie" niet aangevinkt staat.

Website: Hetnet

Wanneer je inlogt op hetnet ga dan eens naar
http://www.kpn.com/prive/service/handleidingen/internet-software/mail-en-internet-assistent.htm

Daar kun je een mail_internetassistent downloaden en installeren en die zou je helpen om de problemen op te lossen.

Groeten Erwin

Ik heb nog wel een Hetnet-mailadres, maar de verbinding is van KPN ADSL, daarom werkt mailhost.hetnet.nl niet meer. Ik ga één van deze proberen (ben nu niet bij de betreffende computer):

smarthost.direct-adsl.nl
mailrelay.direct-adsl.nl
smtp.kpn-officedsl.nl
mail.kpnplanet.nl

Ik laat het weten als het gelukt is!

Erwin,

De vier opties die ik hierboven zelf noemde, blijken allemaal niet te werken. We gaan nu mail.kpnmail.nl proberen. Dank voor het opzoeken, je hoort nog wel of het werkt (ben wederom niet bij de pc)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan