geluid oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
hallo,
ik heb een klein probleempje/vraagje.
kan ik het geluid van mijn ps3 met digital via mijn pc over 5.1set laten gaan? set heeft 3 jack plugs.

grtz. reinberto

Laatst bewerkt:
Welke set heb je het hier over? Mini-jack is voor zover ik weet analoog.

Zal niet gaan, je PS3 h;eeft geen mini-jack aansluitingen;
Fat
[smallimg]http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony-ps3-connections.jpg[/smallimg]
Slim;
2cfwj1u.jpg

[edit] Zo te zien heb je tulip aansluiting en geen mini-jack;
images

Je zou dus met de standaard PS3 kabel rood en wit naar je speakers kunnen laten gaan en de gele naar je beeld.[/edit]

Laatst bewerkt:
dat weet ik
die tulp aansluitingen dat is voor de satalieten, de pins kabel gaat van de subwoofer naar de hoofd module en vanaf daar met 3 jacks, zwart,oranje en groen. en ik heb een klein dingetje waar mee ik die kan aansluiten op RCA kabels (tulp) en die gaat dan via de av multi out.
alleen dan krijg ik stereo en ik wil surround door middel van een converter ofzo iets. dus mijn vraag was of dat kan met een aparte geluidskaart met optisch digital in en out. waar ook de jacks in kunnen.

voor verdere informatie speel ik met hdmi in full hd op een beeldscherm zonder speakers

hi,

ik heb nu het probleem als ik mijn ps3 via optical out in mijn pc(optical input) doe dan krijg ik een heel raar geluid.

wie kan mij helpen?

ja ik weet niet zeker of dat in de software zit, maar als ik een optical aansluit op mijn optical input op mn geluidskaart dan ziet windows hem wel, als opneem apparaat.
dan kan ik selecteren of ik hem nu wil horen, dan doe ik dat. maar als ik op mijn ps3 dolby digital 5.1 kanalen selecteer krijg ik vervormd geluid uit mn speakers.

Je PC zal de dolby digital 5.1 moeten decoderen. (Stereo lukt zeker wel?)

windows ziet het als een opneem apparaat en ja het is een optische ingang ik heb een soundblaster xfi van creative

Wat bedoel je precies met vervormd geluid, kun je het omschrijven/een stukje laten horen?

Bikerbill zegt inderdaad decoderen.. Meestal werkt SPDIF op een geluidskaart als 'pass-through' ofwel alleen doorvoeren. De decoding gebeurt dan in een surround versterker/geluidsset die een optische ingang heeft. Een duurder Logitech setje, de Z906 heeft zo'n ingang, daarbij heb je je probleem niet.
In jouw geval moet inderdaad de software het digitale signaal 'live' (kunnen) decoderen naar 6 analoge signalen. Het is best mogelijk dat dat helemaal niet kan..

Je hebt al in de instellingen van je Soundblaster gekeken, SPDIF of digital in staat geselecteerd? Als je 'Pass-through' tegen komt, zou dat uit moeten staan. Je hebt ook niet toevallig een 2e geluidskaart (op het moederbord) zitten of een ander apparaat (USB headset?) actief dat het probleem kan veroorzaken?

Nog iets wat ik me bedenk: soms zijn digitale poorten op het moederbord helemaal niet aangesloten. Dat moet je zelf nog doen. Is die XFi een onboard geluidskaart, of een losse?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan