hoe deel je internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuckatthis

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
43
hey alemaal
ik heb deze vraag op andre sites geplaats en ik heb alemaal verschilende antwoorden gekregen.
:confused:
Ik zelf heb Windows 7 Home premion en wil een notebook met windows 7 starter erop kopen.
okay my situatie
ik dacht bij mij zelf ik ga een een 2de pc erbij kopen een laptop dus.
maar ik heb geen idee hoe ik mijn internet kan delen zonder dat ik er maandelijkse voor te betalen.
ik weet niet zo veel van computers.
ik heb een modem en zo als jullie weten zit daar maar 1 poort in.een A
ik heb ook zelf op de forums gekeken en ik begreep er niets van ik dacht laat ik maar een hub of switch kopen maar.maar daar begreep ik er ook niets van.
dit is een foto van de modem die ik heb:http://www.google.nl/imgres?imgurl=...page=1&ndsp=41&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=86&ty=59
ik zou ook een router kunne kopen maar ik weet niet hoe dat alemaal werkt.
dus ik hoop dat ik mijn antwoord op de vraag krijg
 
Dat is een UPC modem zie ik,

Router:

Optie 1

- Koop Router(GEEN MODEM ROUTER, GEWOON EEN ROUTER MET EEN WAN POORT)
- Sluit uw PC aan op de router(In de LAN port(niet de WAN port)--> Ga naar WAN instelllingen --> Clone MAC adress to WAN port(moet ergens staan meestal een vinkje)
- Sluit nu je Router aan op de UPC modem via de WAN port met een UTP kabel.
- En sluit vervolgens de PCs/Laptops aan op de Router(Die u gekocht heeft) via de LAN poorten.

Waarom?:

Een Router:
Omdat een switch geen adressen kan uitdelen aan PCs
Omdat een switch geen MAC adressen kan uitdelen
Omdat UPC maar met 1 MAC adres kan werken(1 aansluiting)

Clonen:
Omdat UPC alles koppelt via een vastgesteld MAC adres(het eerst aangesloten apparaat).

Optie 2

Reset de UPC modem(Zodat deze het mac adres vergeet), en sluit de Router via de WAN poort aan op de UPC modem en de PCs/Laptops sluit u aan op de Router(Die u gekocht heeft), Het kan wel even duren voordat UPC het nieuwe MAC adres heeft doorgevoerd.

Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen, als u er niet uit komt zult u toch met UPC moeten bellen ik weet vrijwel zeker dat dit de oplossing is(doe zelf soms XS4ALL installaties)
 
De reden voor de verschillende antwoorden is dat er verschillende mogelijkheden zijn om Internet te delen.

Meest gebruikt is een (draadloze) router. Als je perse bedraad wilt kun je ook kiezen voor een switch. Kijk eens hier voor uitleg over netwerken.
 
dank u wel

Dat is een UPC modem zie ik,

Router:

Optie 1

- Koop Router(GEEN MODEM ROUTER, GEWOON EEN ROUTER MET EEN WAN POORT)
- Sluit uw PC aan op de router(In de LAN port(niet de WAN port)--> Ga naar WAN instelllingen --> Clone MAC adress to WAN port(moet ergens staan meestal een vinkje)
- Sluit nu je Router aan op de UPC modem via de WAN port met een UTP kabel.
- En sluit vervolgens de PCs/Laptops aan op de Router(Die u gekocht heeft) via de LAN poorten.

Waarom?:

Een Router:
Omdat een switch geen adressen kan uitdelen aan PCs
Omdat een switch geen MAC adressen kan uitdelen
Omdat UPC maar met 1 MAC adres kan werken(1 aansluiting)

Clonen:
Omdat UPC alles koppelt via een vastgesteld MAC adres(het eerst aangesloten apparaat).

Optie 2
Reset de UPC modem(Zodat deze het mac adres vergeet), en sluit de Router via de WAN poort aan op de UPC modem en de PCs/Laptops sluit u aan op de Router(Die u gekocht heeft), Het kan wel even duren.
Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen, als u er niet uit komt zult u toch met UPC moeten bellen ik weet vrijwel zeker dat dit de oplossing is(doe zelf soms XS4ALL installaties)

dank je alvast voor het nuttige info ik denk dat ik voor optie 1 ga.
nog 1 vraagje is deze router goed?
als je op www.bol.com en routers zoekt krijg je 2 routers en dan wil ik de eerste kopen die zwarte.
en nog iets is het ook goed als ik gewoon in de krant kijk voor advertensies voor computerhelp en dan een bedrijf bel om ze te zeggen of ze dat voor me willen maken?
want ik ben niet echt goed met computers als het over dingen aansluiten gaat.
ps.voor de gene die het willen weten sorry voor mijN slechte nederlands ik woon nu nog maar anderhalf jaar hier in Nederland hiervoor woonde ik in Engeland.
ik heb aleen nog problemen met de gramtica en de lidwoord in engeland is het aleen maar :the,a,en an maar ja soms haal ik dat een beetje door elkaar.
met vrieneelijke groet Jacmob
 
Ik weet niet welke router je bedoeld?, gewoon een normale router(dus geen modem router) er staan er zoveel.

Dat kan natuurlijk! waar woont u ergens?
 
Beste,Rens
bedankt voor alles
sorry voor het laat reageren ben de laaste tijd druk bezig met mijn werk.
zou jij een link van bol.com met een goeie router in een bericht plaatsen?
prijs maakt niet veel uit moet wel tussen de $60-80 zijn (minder mag ook)
dat zou ik erg op prijs stellen.
alvast bedankt
ps.ik woon in Noord-Holland
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan