DVD Branden van een tv opname

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcie216

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
4
Hallo,
Ik heb al verschillende keren op jullie forum gekeken omdat ik bijna nergens zelf uitkom:evil:

Nu heb ik een UPC Mediabox, en wil ik sommige opnamens graag op een dvd'tje zetten. Weten jullie hoe ik dit moet doen? of ik me Brander er rechtstreeks met een USB in kan stoppen of iets dergelijks.

Ps . Niet te moeilijke worden graag snap ik niet haahahahah


Alvast bedankt
 
Hoi,

Antwoord is: nee.
Ik heb zelf zo'n mediabox en er zit zelfs een USB-aansluiting op.
Alleen ..... die werkt niet.
Contact met UPC leverde op, dat die aansluiting (en ook de utp-aansluiting) softwarematig (firmware dus) niet wordt ondersteund ....
Wat je kan doen is een harddiskrecorder (met evt. een ingebouwde dvd-speler) op de mediabox aansluiten, de film afspelen en tegelijkertijd opnemen op de harddiskrecorder, en vanaf dit apparaat tenslotte een dvd branden. Eigenlijk allemaal dubbelop dus.
Ben overigens wel benieuwd of hier iemand een 'tuc' weet - bijvoorbeeld middels de oorspronkelijke firmware van de mediaspeler van upc - want die zou er natuurlijk wél moeten zijn.

Eind dit jaar zeg ik de hele meuk bij UPC op. We hebben glasvezel hier in de wijk. Dus ook digitale tv. Ik moet dan wel zelf een mediaplayer met opnamemogelijkheid aanschaffen, maar kan daarmee dan in elk geval ook de opnames kopiëren en er zelf evt. een dvd van branden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, maar wat is een harddiscrecorder? Kan ik ook niet de opname van upc zo op me pc zetten?

Alvast bedankt
 
Bedankt, maar wat is een harddiscrecorder? Kan ik ook niet de opname van upc zo op me pc zetten?

Alvast bedankt

Hoi,

Hoe zou je dat moeten doen dan? Je moet dan minstens een 'werkende' verbinding hebben tussen je mediabox en je pc. Dat zou de netwerkkabel-aansluiting kunnen zijn, maar die werkt juist nou net niet.
En wat een harddiskrecorder is ..... ? Tik het woord eens in in Google :p

Overigens is die mediabox van UPC feitelijk ook een harddiskrecorder, want er zit 'gewoon' een harde schijf in dat ding.
Verschil is echter dat de ontvanger speciaal is afgestemd op de digitale ontvangst van het signaal alleen voor UPC
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe zou ik dus BV : een voetbalwedstrijd, die ik heb opgenomen op een dvd kunnen zetten?


Alvast bedankt
 
dat lukt mij wel

heb mediabox van upc via scart verbonden met een eigen harddisk recorder merk panasonic. stel ik heb een digitale opname staan op de mediabox van 30 minuten. ik stel in mijn geval tv af via afstandsbediening harddisk recorder op kanaal av1 en plan op de harddisk recorder een opname in van 30 minuten te beginnen over 2 minuten. Vlak voor de opname begint zoek ik via menu mediabox mijn opnames het bewuste programma op en druk op play. Als de opname klaar is een beetje bijwerken, dwz onnodige begin-, eind- of tussenstukken verwijderen via menu eigen recorder. Daarna dvd rewritable in harddisk recorder en de bewuste opname branden, eventueel startmenu maken en/of finaliseren en daarna kun je de gebrande dvd bekijken op pc of standalone dvd speler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan