windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
161
hallo

hierbij de volgende vraag, ik heb een oude laptop gekregen, om spelletjes te doen voor de kleinkinderen, maar alles staat er niet meer op, heb niet de cd rom van windows 2000
Nu heb ik wel de cd rom van windows xp die wil ik er nu op hebben. i.v.m misschien op internet. maar moet ik eerst de schijf formateren of er overheen installeren. daar ik niet weet hoeveel gb windows xp heeft, als de schijf leeg zou zijn van de oude laptop heb ik ruim 900 gb met wat er nu nog opstaat ruim 600gb.
geheugen 64.0 mb ram----bestandssysteem fat 32
krijg ik hier een duidelijk antwoord op???

groetjes suffie
 
Harde schijven zijn ruimschoots voldoende; eigenlijk wel supergroot

Geheugen 64mb is wel heel erg weinig. Weet je zeker dat je het hier over het geheugen hebt? Om XP enigszins te kunnen draaien moet je al 1000 mb (1gb) hebben, liever 2 gb.

Mocht je gaan formateren dan het bestandssysteem naar NTFS zetten

Ron
 
900 gb met wat er nu nog opstaat ruim 600gb

Bedoel je niet per ongeluk 900 Mb? 900 gigabyte in een OUDE laptop (met Win 2000) is bijna ondenkbaar, tenzij de schijf kort geleden vervangen is....

900 Mb is te weinig om XP op te zetten.... (tenzij een super gestripte "lightversie" maar dan past er verder ook niets meer op...)
 
Laatst bewerkt:
windows 200

hallo

sorry natuurlijk is het maar 9.35 gb hoe kom ik zo stom vandaar suffie
maar goed hoe kan ik verder heb geen cd rom van 2000, heb er nog wel een van windows 98 maar dat lukt niet krijg berichtje dat de versie die er nu op staat nieuwer is
misschien alles eraf maar hoe???

groetjes suffie
 
hallo

sorry natuurlijk is het maar 9.35 gb hoe kom ik zo stom vandaar suffie
maar goed hoe kan ik verder heb geen cd rom van 2000, heb er nog wel een van windows 98 maar dat lukt niet krijg berichtje dat de versie die er nu op staat nieuwer is
misschien alles eraf maar hoe???

groetjes suffie
 
Hoi Suffie

Ik begrijp dat je er 98 op wilt zetten en je schijf nu is ingedeeld in Fat32 ?
Dan zou je een opstartdiscette van Win98 moeten downloaden,op flop zetten en daar mee opstarten met cd rom ondersteuning.
Dan de C schijf formateren ( Fat 32 ) dan de cd rom er in doen en de setup starten.

mvg
Herman
 
hallo
mijn vraag is opgelost mede omdat niets werkte.en in ik staat was om hem buiten te gooien. ben er mee gestopt heb hem verwijderd, en ben nu bezig met een iets nieuwere
En deze werkt tot nu toe prima. dus misschien tot de volgende vraag

maar heel hartelijk bedankt voor alle hulp die jullie geboden hebben

m.v.gr suffie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan