Netwerk delen met een splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

osman09

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Berichten
9
Hallo!
Ik ga voor 5 weken naar turkije in de grote vakantie, en had een vraag
er is daar internet, maar het is een adsl kabel direct in de computer,
is er ergens een splitter verkrijgbaar voor de netwerk kabel, zodat ik een extra kabeltje meeneem, en een mcbook pro ook op het internet laten gaan?:d
Groet osman
 
Er zal een modem tussen moeten zitten voor de internetverbinding.

Wat voor kabel is het die je computer in gaat? een gewone netwerkkabel(UTP) of een telefoonkabel of nog iets anders?

Indien het een netwerkkabel is, dan hangt het er nog vanaf of de modem die er tussen zit via DHCP IP-adressen uitdeelt
Zit er geen DHCP server in je modem, dan zal je een router er tussen moeten zetten
Zit er wel een DHCP server in je modem, dan volstaat een switch

Gaat er een telefoonkabel je computer in, dan zal de modem ook een insteekkaart oid moeten zijn, dan kan je je internet delen via jouw computer. Het is dan wel zo dat je computer 24/7 moet draaien willen de anderen ook het internet op willen en jouw computer kan er gigantisch traag van worden.
 
Dit is net allemaal chinees voor me!
Ik zal eens moeten vragen watvoor kabel er in gaat,
ik denk gewoon een normale netwerk kabel,
dan denk ik dat die Sweex SW015 Switch 5-poort (Retail) wel goed zal zijn

maar de mcbook moet gewoon op internet kunnen gaan, meer niet..
 
Laatst bewerkt:
Oega ggaaag iieee ggoegoe aaaahhhbli ...... :p


Op het internet wordt alles verstuurd in datapakketjes
Een computer kan je vergelijken met een huis.
Een IP-adres kan je vergelijken met een postcode/huisnummer. Op die manier weet de afzender waar het datapakketje naartoe gestuurd moet worden
Een DHCP server kan je zien als de gemeente. Die geeft elke computer een IP-adres en houdt ook bij welke computer wat heeft.
De UTP kabel kan je zien als een straat. Het is een verbinding van het pakket distrubutiepunt(modem, router, oid) naar de huizen (computers) toe
 
dat hangt er dus vanaf of je modem zo'n DHCP server ingebouwd heeft en wat voor kabel er precies gaat van de modem naar je computer.
 
Ik weet niet of de TS eruit gaat komen :) Met alle respect. Misschien dat Ali of Achmed ter plaatse je wel wil helpen voor 3 kwartjes?
 
Ik zie wel,
ik denk dat ik gewoon even wanneer ik daar ben, ff naar een elektrowinkel ga, en dan mn verhaal vertel :p
kziewel...
Bedankt he!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan