Samenstellen of ...? HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerotje09

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe Pc.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen samenstellen of gewoon kant en klaar in de winkel kopen.
Ik heb nog nooit een computer samengesteld, en er eigenlijk alleen maar slechte verhalen over gehoord.
Op internet lees ik juist dat het veel goedkoper is en goed werkt:eek:

Aangezien ik mijn pc mischien wil gaan case modte en daardoor mijn eigen pc kast heb wil ik hem mischien toch gaan samenstellen, zodat ik er alles in kan plaatsen en niet eerst alles uit mijn kant en klare pc moet halen.

Ik zoek een pc waar ik goed op kan gamen, snel kan internetten en mischien een beetje amauteur bewerken van video's (dit is echt geen must).
De games moeten zich op High kunnen afspelen zodat ik goede kwaliteit beeld heb, bijv. met cod6. En hij moet cod7 aankunnen.

Wat denken jullie, kan ik beter een Pc samenstellen of kant en klaar kopen?
En zou iemand een Pc voor mij samen kunnen stellen?

Nog een paar vragen over het samenstellen van een PC:
- Kan het zijn dat als je verschillende hardware bij elkaar plaats, dat ze dan niet goed met elkaar werken en dat je Pc het dus niet goed doet?
- Wat is de beste site waar ik de hardware kan kopen?

Ik weet het, een lange tekst :shocked: maar ik moet het echt weten...

Al vast bedankt :d

Ik heb nog nooit een computer samengesteld, en er eigenlijk alleen maar slechte verhalen over gehoord.
Op internet lees ik juist dat het veel goedkoper is en goed werkt
dan zou ik die mensen wel eens willen spreken
want je bent goedkoper uit en je kan kiezen uit A-merk Hardware
bij kant en klaar zit je meestal vast aan OEM spul en dat kun je niet altijd upgraden of het gaat kapot
dan moet je bij de fabrikant zijn om het onderdeel te fixen en dat willen ze niet altijd voor je doen!

wij kunnen je helpen met het samenstellen van een pc maar dan moet je deze vragen even beantwoorden

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

RandapparatuurHeb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie :D
Hier is antwoord op jullie vragen:

:)Budget - Ik heb nog geen vast budget, ik wil een Pc die aan mijn eisen voldoet en goedkoop is, dus geen overbodige luxe :)

Doel - Gamen vooral Gamen, ik wil games op goede kwaliteit kunnen afspelen het liefst de beste kwaliteit. Vooral met Cod6. En hij moet cod7 aan kunnen. Ik wil ook snel internet hebben voor de rest beetje hw enzo..:rolleyes:

Hoe belangrijk is stilte? - Bij het opstarten of laden geen problemen mee als hij wat lawaai maakt maar als ik eenmal bezig ben moet hij gewoon stil zijn.

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ja, daar vraag je me wat... ik weet het nog niet :P Ik zou het erg graag willen leren en mijn vraag is is het moeilijk om hem zelf in elkaar te zetten? Ik zou hem mischien ook een case mod willen geven, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Geen nodig
Andere software? - Nope ook niet

Randapparatuur: ik heb alles behalve de pc. Ik heb trouwens zelf een Acer aspire X1700. Mischien is daar nog wat uit te halen:d

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Nope, volgens mij niet.

Ik heb zelf nog 1 belangrijke vraag die niet beantwoord is:
Als ik mijn Pc samenstel kan het dan zijn dat sommige hardware niet goed werkt met de andere hardware? en als er wat kapot is aan mijn PC kan ik hem dan terug sturen voor reparatie/garantie ofzo?? Hoe gaat dit in zn werking bij zon winkel dit is de eerste keer dat ik zoiets wil gaan doen.

Je krijgt per onderdeel garantie van de fabrikant :) . Als je het systeem door de webshop krijg je ook nog garantie van die webshop. Het zou wel prettig zijn als je een budget in gedacht zou nemen. Ik kwam op dit systeem uit.

Ik had zo'n 800-900 in gedachten.
Erg bedankt Jobbes, maar denk je dat ik dit in elkaar kan zetten?
Is dit in elkaar zetten erg moeilijk?

En kan ik met jouw systeem goed gamen en heb ik dan een game pc ?

Het bouwen van een computer is niet zo lastig, je moet alleen rustig en stap voor stap alles in mekaar zetten en dan is het zo gebeurd. Op YouTube staan veel filmpjes met uitleg! Dat had ik ook bij de CPU-koeler en toen keek ik op Youtube en toen wist ik hoe het moest :D . En je moet 's ochtends of vroeg in de middag beginnen zodat je niet gaat lopen stressen zodat je de tijd hebt. En met die computer zal je prima kunnen gamen. een echt game systeem :D

ik raad je aan om de assemblage door de webshop te laten doen
dan krijg je een jaar garantie voor het hele systeem

en als je tog persee je eigen pc inelkaar wilt gaan schroeven kun je beter eerst met oude pc's prutsen voordat je uberhaupt begint aan een dure assemblage die dingen gaan namelijk zo kapot

en over dat systeem kun je niet beter voor een Socket 1155 moederbord gaan
anders kan je straks geen upgrades meer uitvoeren...
klik
aangepast nu heb je de nieuwe socket 1155 Core i5 2500 is sneller dan de i5 760

Laatst bewerkt:
Erg bedankt ;)

Ik ben trouwens al een beetje aan het prutte met een heel oude pC.
Ik probeer hem uit elkaar te halen en dan in elkaar zetten, en mischien nog videokaart veranderen enzo.

Maar die garantie lijk me wel wat, krijg je dan garantie voor het hele systeem of hoe zit dan?

ja je krijgt garantie voor het hele systeem
en dat 2 jaar lang
dus als er een onderdeel kapot is terug naar 4launch en RMA aanvragen...

Er zit trouwens geen netwerkadapter en geluidskaart in of hoeft dit niet :S?

zit standaard mee gebakken op het moederbord
en dat is al meer dan 5 jaar zo de standaard

Laatst bewerkt:
Oeps :p faailtje :o
Dat wist ik niet omdat ik een pc van zolder heb gehaald, die uit elkaar heb gehaald en beetje prutten enzo... daarom dacht ik dat hij er nog in moest.
Op die oude had je zo'n apparte kaart nog.

Uit een voeding komen toch molex kabels? hoeveel zitten er in de voeding van jou samenstelling?firest0rm ?

En welke kabels komen er eigenlijk nog meer uit een voeding... :S waar zijn die voor

oude pc's gebruiken nog molex ja

maar jou pc zal alleen Sata voedings kabels gebruiken en die zijn mee gebakken op de voeding er zitten ook een paar oude molex kabels mee gebakken
het zullen er genoeg zijn om alle onderdelen stroom te geven

@Firestorm:
- Azerty is toch geen 4Launch?
- Je komt uit op 780 euro, zijn budget is 800-900 euro. Wellicht een iets zwaardere voeding en GFX kaart en het loopt nog soepeler..... ;)

En aan de TS... moet er geen monitor bij of heb je die al?

woops sorry
azerty idd dat is dus 1 jaar garantie:o
hij zou idd nog een zwaardere gfx kunnen, wat de voeding betreft die is sterk genoeg
wil hij in de toekomst nog eens een tweede gfx er bij doen dan zou een zwaardere voeding goed zijn

Laatst bewerkt:
Systeempje is toch prima? En als je 2 jaar garantie doet bij Azerty kom je precies op 800 euro uit :) Linkje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan