foto's krijg ik niet online te zien, alleen rood kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimkuh

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Beste helpmij gebruiker,

ik gebruik frontpage 2003 en probeer hierin een te website maken voor het bedrijf waarvoor ik werk.
Nu ben ik best een eind gekomen, alleen bij het maken van een foto collage krijg ik het niet voor elkaar. Weet dat ik niet de eerste ben die deze vraag stelt, maar heb op internet gezocht en wel vanalles gevonden en uitgeprobeerd, maar het lukt me niet.
Ik heb een standaard opbouw gemaakt die op ieder gedeelte van de site terug komt en in een bepaald gedeelte van dit blad een layer gemaakt. Toen heb ik op insert geklikt met vervolgens web component met fotocollage.
Ik kon uit 4 dingen kiezen en koos voor "slide show".
Foto's toegevoegd met add pictures from file. De foto's zijn natuurlijk te zien in frontpage en offline, ma niet na uploaden. Ik zou de foto's moeten uploaden, maar weet niet waar en hoe ik ze dan terug krijg in frontpage. Heb wel de map met foto's mee geupload met de andere bestanden met filezilla.
Heb een manier geprobeerd, dat de afbeeldingen direct in de map staan samen met de "index.htm" en dergelijke. En vanuit daar in frontpage heb gezet.
GroteFoto-GEEOQAN3.jpg

De andere manier is dat ik ze gewoon in een map heb zitten. Onder de naam afbeelding en daarin staan sub mappen met onderdelen waar ze thuis horen; staalconstructies, trappen... etc.
Vanuit daar erin gezet en dat is:
GroteFoto-DJT4TQ8N.jpg

Vervolgens uploaden met filezilla, maar als ik de site open zie ik in mozilla een tekentje dat lijkt op een doorgescheurd briefje en in explorer een roodkruisje.

Kan iemand mij hierbij helpen? Want zit al 4 avonden te zoeken en te proberen.

Indien meer info nodig, dan zal ik dit zo snel mogelijk online zien te krijgen.

Alvast bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,
Wim

Laatst bewerkt:
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen web pages expert ben, maar mijn logica zegt me dat kennelijk in de source code op de server (dat is dus wat anders dan bij het ontwikkelen op lokale PC) er vermoedelijk een verwijzing staat naar een map waar die foto's in zouden moeten staan.
Bekijk de source code dus eens zoals die op de server te zien is en daar zou dan te zien moeten zijn in welke map, op de server, de foto's moeten staan. Upload de foto';s naar die map en wellicht dat het dan wel goed werkt.

Hallo,

Je werkwijze moet als volgt worden:

Maak de site lokaal helemaal af en check of alles werkt.

Zorg hierbij dat alle fotobestanden in van te voren in de goede mappen staan (op je PC) en verwijs in frontpage naar deze bestanden. in jouw printscreen zie ik bv verwijzingen naar je TEMP map, da's niet OK.

In frontpage zal vast een functie zitten 'Opslaan als website/pagina/ oid. Ik vermoed dat je dan een index.html file krijgt en een map met daarin alle gebruikte afbeeldingen.

Deze index.htm én de bijbehorende map zet je op je webserver met bv Filezilla. Ik geloof dat je dat gedeelte prima heb gedaan.

Dan moet je in de index.html de verwijzingen naar de afbeeldingen checken.
In de tweede printscreen verwijs je naar een map op je lokale schijf, dat gaat dus niet werken op een webserver, daar kunnen de bestanden immers niet gevonden worden.

je zult dus de link naar de afbeeldingen moeten veranderen naar de volgende constructie:

http://www.domeinnaam.nl/mapnaam/plaatje.jpg

of naar de volgende: ../map/plaatje.jpg

Ik weet helaas niet of frontpage zo slim is om dit meteen goed te doen.

bij vragen hoor ik het wel. Je werkwijze is goed denk ik, het probleem zit in de verwijzingen naar de afbeeldingen.

Laatst bewerkt:
Hoi Wimkuh,
Ter aanvulling op het bovenstaande: als je in de browser met je rechtermuisknop op het rode kruisje klikt, en dan naar "Eigenschappen" gaat, kan je precies zien in welke map op de server de foto verwacht werd, maar niet gevonden is.

Maar misschien zit er nog een addertje onder het gras.
Frontpage maakt gebruik van een <!--Webbot bot="PhotoAlbum" ... enz. --> zie ik in de grijze code.
Dat ziet ernaar uit alsof het een speciale "Frontpage extensie" is, die op de server uitgevoerd moet worden. En dat is niet standaard zo. Voor servers zijn er 3 mogelijkheden:
  1. In je website-pakket zit géén ondersteuning van Frontpage-extensies. Dan staat het niet op de server, en werkt het niet.
  2. In je website-pakket zit in principe wel ondersteuning van Frontpage-extensies, maar dit is door je provider niet ingeschakeld.
  3. De FP-extensies zitten er in, en zijn ingeschakeld. Dan zit de fout in de site.
Voor de eerste twee punten zou je eens bij je provider kunnen informeren of er wel FP-extensies op zitten, en of ze aan staan (soms gebeurt dat alleen op verzoek).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Sorry voor mijn erg late reactie. Dit in verband met werk in de kost, zodat ik door de weeks maar weinig online kan zijn. Maar zeker bedankt voor jullie hulp en reacties.

Ik heb mijn website toen gemaakt en alles staat in mappen. De volgende dingen staan bij elkaar: de verschillende pagina's die ik gemaakt met hierbij een map "knoppen" en een map "afbeeldingen. Al deze onderdelen heb ik in één keer geupload naar mijn host. Het rare is alleen dat een afbeelding bijv links boven in de basis van de site het wel doet, maar als ik een foto collage maak met type slide show hij deze niet upload ofwel het rode kruisje.
Ik heb niet zoveel verstand van deze dingen, zodoende dat ik niet meteen alles begrijp :o Ook heb ik op internet gelezen dat ik de verwijzing naar de map c: documents and settings/..... moet veranderen in een andere verwijzing, maar begrijp niet hoe dit werkt of waarin ik deze moet wijzigen, want dat gedeelte staat er dan net weer niet bij. Globe de site die je doorstuurde kan ik niet meer geopend krijgen.

Ik zal ook even na gaan kijken/vragen of mijn host mijn frontpage extensies inderdaad wel toestaat.

Sorry als ik niet overal antwoord op heb gegeven.

Groeten Wim

Laatst bewerkt:
Ik heb weer iets geprobeerd, zag dat ik de afbeeldingen vanuit de zelfde dezelfde map erin zetten. Nu heb ik ze op het bureaublad geplaatst en vanuit daar erin gezet. Ik kreeg nu de keuze ze op te slaan en heb dit gedaan in een map bij de .htm bestanden.
Nu gaf hij het volgende probleem:
Foto-KYKNJTZM.jpg

Wat in afbeelding staat gemarkeerd:
<td width="868" valign="top">
<div style="position: absolute; width: 769px; height: 457px; z-index: 1; left: 203px; top: 238px" id="layer1">
<!--webbot bot="PhotoAlbum" U-Include="../photogallery/photo00007130/real.htm" clientside TAG="BODY" --><p>&nbsp;</div>
<p>&nbsp;</td>
<td height="774" width="4"></td>

Ongeveer hetzelfde. Heb ze ook geupload op mijn ziggo webspace en vanuit daar op een .tk site gezet. Hier gaf hij ook rode kruisjes, dus het ligt aan het programma, of ja aan mijn ontwerpen. Andere afbeeldingen rechtstreeks plaatst hij wel, maar in zo'n slide show bij frontpage werken ze niet.

Weet iemand hoe dit kan?

Alvast bedankt.

Greetz Wim

Laatst bewerkt:
Hoi Wim,
Ik heb met FrontPage 2003 ook eens zo'n fotocollage gemaakt, en het blijkt toch anders te liggen dan dat het fout gaat op de frontpage-extensies.
FP2003 gebruikt intern een speciale FP-opdracht om de collage te genereren. Dat is de regel
<!--webbot bot="PhotoAlbum" U-Include ... enz. -->
In de code-weergave van FP zie je niets van de uiteindelijke html! Die bevat alleen maar die ene regel en levert verder alleen maar de <title> op, zoals hier:
Maar bij het opslaan van deze pagina in FP gaat FP achter de schermen flink aan de slag! :confused:
De pagina-code wordt gewijzigd, en er komen allerlei bestanden in een map "photogallery/photo00015724" (bij mij is een ander nummer gebruikt) te staan. Niet alleen de afbeeldingen in groot en in klein formaat, maar ook een javascript-bestand "sldshow.js" en drie extra html-bestanden ("real.htm", "real_x.htm" en "real_p.htm").

Wat het echte html-bestand van de pagina is, kan je alleen vanuit de Verkenner met een andere editor dan FP zien. Open je de pagina weer met FP, dan is er alleen weer het ene regeltje! Bij een andere editor (bv. Kladblok of beter Notepad++) zie je pas de echte code. Of als je de pagina hebt geupload, en de broncode bekijkt.

Via een andere html-editor kan je ook het rode kruisjes-probleem (verkeerde / niet-bestaande map) oplossen.
Als je fotocollage-pagina hier zit:
http://www.jedomeinnaam.nl/jepaginabestanden/collagepagina.htm
... en je photogallery-bestanden hier:
http://www.jedomeinnaam.nl/jepaginabestanden/photogallery/photo00007130/
... dan moet je met Notepad alle verwijzingen naar de photogallery in de collagepagina.htm aanpassen naar die map.

Dan moet:
<picture file-href="../photogallery/photo00007130/real_p.htm" />
worden:
<picture file-href="photogallery/photo00007130/real_p.htm" />
enz. enz. (de hele pagina hierop doorlopen)!
Dus niet alleen alle images, maar ook de verwijzing naar het javascript moet zo aangepast worden. Resultaat is dat de afbeeldingen enz. nu wel uit de goede map gehaald worden, en er foto's i.p.v. rode kruisjes staan. Bewijs = Test 3.

Maar ... maar ... MAAR!
Ik zou nog niet aan deze operatie beginnen, want:
  • Een op deze manier gemaakt FP-collage werkt wel in Internet Explorer, maar werkt niet in bv. Firefox, Chrome en Safari.
  • In deze browsers worden de pijltjes voor heen en terug in de strook niet getoond, en de grote afbeeldingen worden in verkeerde verhoudingen weergegeven. Vierkante foto's worden compleet uitgerekt.
  • De html-code is afschuwelijk, en komt op geen stukken door de html-validator heen.
  • De manier van inbedden van de drie extra html-bestanden is ook niet volgens de regels.
  • Het javascript is vreselijk verouderd en nodeloos ingewikkeld.

Dus eigenlijk is mijn conclusie: géén fotoalbum met FP2003 maken, dat geeft alleen maar ellende. :(

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Beste CSShunter,

Super bedankt voor je duidelijke uitleg.
Tijdens het lezen van je bericht kreeg ik al een vaag vermoeden dat ik misschien toch eens een ander programma moest gaan gebruiken en aan het einde van je bericht heb je het bevestigd.
Had al veel gezocht op internet, maar kwam er ook al geen wijs uit. En gezien het feit dat ik maar een amateur "site" bouwer ben, zag ik het al niet zo zitten al deze codes aan te gaan passen. Ik ga is kijken voor een ander programma.
Had nog wel ergens het programma webstudio (als ik het goed zeg, want staat ergens op cd-tje) liggen, is dat een goed programma?

Of is er een makkelijk en enigsinds vergelijkbaar programma als frontpage wat van deze tijd is en ik het niet zelf hoef uit te typen, want dat gaat me gewoon weg echt niet lukken. Als ik zo eerlijk mag zijn :o

In ieder geval, super bedankt, je uitleg was super duidelijk en heb er veel aan gehad. Tevens ook de andere bedankt voor jullie hulp.

Er komt een dag dat ik een werkende site kan maken :)

Thnx.

Mvg. Wim

Hoi Wim,
Een beter programma dan Frontpage is het (gratis) KompoZer.
Op de download-pagina is ook een aanvullend NL-taalpakket te halen. :)
Met KompoZer kan je zowel in ontwerp-modus als in code-weergave werken, zodat je na gedane arbeid in het ontwerpvenster eens kan gaan kijken wat er aan code van gemaakt is.
Dat leert ook snel: na een paar keer komen de Aha-uitroepen! :thumb:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
csshunter,

Nogmaals bedankt, ik zal is gaan kijken of ik beter overweg kan met dit programma.

Thnx voor je hulp.

Mvg. Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan