Website Achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Berichten
300
Hoe kan ik ervoor zorgen dat, hoe groot iemands beeldscherm ook is, de achtergrond van mijn websites altijd goed eruit zien? Bijv hier http://www.projectarthouse.nl (nog lang niet klaar) Kan ik er wel voor zorgen dat hij wordt herhaalt op de x-as zodag hij aan de zijkanten gewoon herhaalt wordt, alleen als ik dit naar beneden wil doen wordt het lastig omdat de kleuren onderin heel anders zijn dan boven. Op mijn beelscherm is het nu goed, maar als ik uitzoom dan krijg ik onderaan de pagina mijn achtergrond kleur te zien en houd mij design op. Kan ik dit voorkomen?

Groeten
 
Hoe kan ik ervoor zorgen dat, hoe groot iemands beeldscherm ook is, de achtergrond van mijn websites altijd goed eruit zien? Bijv hier http://www.projectarthouse.nl (nog lang niet klaar) Kan ik er wel voor zorgen dat hij wordt herhaalt op de x-as zodag hij aan de zijkanten gewoon herhaalt wordt, alleen als ik dit naar beneden wil doen wordt het lastig omdat de kleuren onderin heel anders zijn dan boven. Op mijn beelscherm is het nu goed, maar als ik uitzoom dan krijg ik onderaan de pagina mijn achtergrond kleur te zien en houd mij design op. Kan ik dit voorkomen?

Groeten

hight en width 100%
 
Hallo :thumb:

In de body-tag plaats je de code
body{
background-image : url(images/background/bg.jpg);
background-repeat : repeat-x;
background-color: #D5D8DD;

}
Je achtergrond afb. is 1.280px × 800px
Beter is bv 40px br en 800px hg
als je deze over de x-as wil plaatsen is het beter dat je de foto verandert en deze smaller maakt vb
wrapper-bg.jpg


Wat de onderkant betreft zal je dan altijd de achtergrond afgescheiden zien ofwel moet je de achtergrond vast zetten en de inhoud van je site plaatsen zodat de inhoud kan scrollen
de code is dan
body{
background-image : url(images/background/bg.jpg);
background-repeat : repeat-x;
background-attachment: fixed;
background-color: #D5D8DD;
}
tevens deze ook plaatsen in de Head-tag van je HTML-pagina
<head>
...
<style type="text/css">
body{
background-image : url(images/background/bg.jpg);
background-repeat : repeat-x;
background-attachment: fixed;
background-color: #D5D8DD;
}
</style>
</head>

groetjes michelscot :cool:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp. Wat gebeurt er als ik de achtergrond positie op fixed zet, en de image is 900px hoog. Wat als er dan iemand op een groter beeldscherm mijn pagina bekijkt, hoe ziet de footer er dan uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan